Στις ράγες έχει μπει για τα καλά το έργο της χάραξης για την επέκταση του ιστορικού τρένου του Οδοντωτού από τα Καλάβρυτα μέχρι τη Μονή της Αγίας Λαύρας. 

Οι εργασίες βέβαια μπορεί να μην έχουν ξεκινήσει ακόμα, όμως, οι διαδικασίες προχωρούν, σύμφωνα με πληροφορίες με γοργούς ρυθμούς και σύντομα το έργο που  σχεδιάζει ο ΟΣΕ με τη στήριξη της κυβέρνησης και των τοπικών φορέων, αναμένεται να μπει σε φάση υλοποίησης.

Το έργο δεν είναι καθόλου εύκολο στο να γίνει πραγματικότητα, παρόλο που τα χιλιόμετρα της επέκτασης, δεν είναι παραπάνω από 5 χιλιόμετρα. Το ενθαρρυντικό είναι ότι ήδη έχουν προχωρήσει αρκετές από τις απαλλοτριώσεις που είναι γίνουν κατά τη διάρκεια της διαδρομής αυτής της χάραξης.

Μάλιστα μέσα σε σύντομο χρόνο ολοκληρώθηκε και η αναγκαία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου και αυτό που διαπιστώθηκε ότι το τραινάκι του Οδοντωτού δεν έχει αυτή την μελέτη για την υπάρχουσα διαδρομή (Διακοπτό – Καλάβρυτα)  που γίνεται εδώ και δεκαετίες.

Οπότε θα πρέπει να γίνει και αυτή για να προχωρήσει άμεσα το έργο χωρίς να μπουν εμπόδια στην πορεία. Πάντως το έργο της επέκτασης στην Ιερά Μονή της Αγίας Λαύρας το στηρίζουν εκτός από τον ΟΣΕ και το υπουργείο, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και ο δήμος Καλαβρύτων, γνωρίζοντας ότι μέσα από αυτό θα ευνοηθεί επιβατικά το τραινάκι, αλλά και ο θρησκευτικός τουρισμός της περιοχής.

Η σύνδεση με το σύγχρονο δίκτυο

Παράλληλα, η σύνδεση του ιστορικού τρένου με το νέο σύγχρονο δίκτυο του ΟΣΕ «Αίγιο – Κιάτο – Αθήνα» θα είναι ένα ακόμα πλεονέκτημα στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής και της αύξησης της προσέλευσης των επισκεπτών.

Μέσα από αυτή την επέκταση το ιστορικό τρένο αποκτάει πλέον την δυναμική για να αποκτήσει έναν καθαρά τουριστικό χαρακτήρα, κάτι που θα αναδείξει την αξία του, τη σημασία του, αλλά και ότι αποτελεί μία ατραξίον για την περιοχή που μπορεί να φέρει δεκάδες επιβάτες – τουρίστες, μετατρέποντας τα Καλάβρυτα σε προορισμό all season.

Πάντως, η επέκταση της γραμμής του τρένου στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων αυτό είναι ένα ενδεχόμενο που αποκλείεται από τους εμπλεκόμενους φορείς και για οικονομικούς λόγους, αλλά κυρίως για κατασκευαστικούς, καθώς υπάρχουν δεκάδες δυσκολίες που δεν μπορούν να ξεπεραστούν.