Ο ανανάς είναι ένα γλυκό και ζουμερό τροπικό φρούτο που μας θυμίζει καλοκαίρι και καλές στιγμές.

Φρέσκος, αποξηραμένος, σε μορφή κομπόστας ή χυμού, ο ανανάς αποτελεί μια υπέροχη απόλαυση κι ένα ευπροσάρμοστο μαγειρικό συστατικό. Είναι επίσης πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά που αγαπούν το σώμα, αντιοξειδωτικά και ένζυμα, όπως αναφέρει το vita.

Εδώ είναι 10 ισχυρά οφέλη του ανανά:
#1 Συμβάλλει στη σωστή λειτουργία της πέψης

Ο ανανάς είναι η μόνη γνωστή πηγή τροφής βρομελίνης – μια ομάδα ενζύμων που βοηθά το σώμα σας να αφομοιώσει τις πρωτεΐνες, διασπώντας τις σε αμινοξέα. Ωστόσο, τα βρώσιμα φρούτα ανανά έχουν μόνο μικρές ποσότητες βρομελίνης. Συνεπώς, τα περισσότερα συμπληρώματα βρομελίνης που θα βρείτε προέρχονται από το στέλεχος του φυτού.
#2 Ενεργεί ως αντιφλεγμονώδες

Ο ανανάς είναι πλούσιος σε βιταμίνη C, η οποία λειτουργεί ως ισχυρό αντιοξειδωτικό για να βοηθήσει το σώμα σας να καταπολεμήσει τη φλεγμονή και να το απαλλάξει από τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή. Η βρομελίνη που βρίσκεται στον ανανά μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής προκαλώντας τις προσπάθειες του σώματος να μειώσει το πρήξιμο και τον πόνο. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του ανανά έχει βρεθεί ότι βοηθούν στη μείωση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας και στη μείωση του πόνου, μετά από χειρουργική επέμβαση και αθλητικούς τραυματισμούς.
#3 Καταπολεμά τις λοιμώξεις

Ο ανανάς θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση της διάρκειας των ιογενών και βακτηριακών λοιμώξεων λόγω της περιεκτικότητάς του σε βιταμίνες και μέταλλα. Η υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα σε βιταμίνη C είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην ενίσχυση της ανοσοποιητικής λειτουργίας κινητοποιώντας τα λευκά αιμοσφαίρια. Τα ένζυμα του ανανά έχουν επίσης δείξει οφέλη στην καταπολέμηση της φλεγμονής από λοιμώξεις, με μελέτες που υποδεικνύουν ότι η βρομελίνη μπορεί να σκοτώσει ορισμένους ιούς και βακτήρια. Ωστόσο, χρειάζονται περισσότερες ανθρώπινες μελέτες για να κατανοηθεί περαιτέρω πόσο αποτελεσματικό είναι πραγματικά το φρούτο σε αυτό.
#4 Βοηθά το σώμα μετά τη γυμναστική

Μπορεί να θέλετε να δοκιμάσετε να προσθέσετε λίγο ανανά στο smoothie που θα φτιάξετε μετά τη γυμναστική σας, για να βοηθήσετε το σώμα σας να ανακάμψει, με την αντιφλεγμονώδη περιεκτικότητα σε ανανά βιταμίνης C και βρομελίνης. Η βρομελίνη βρέθηκε ότι βοηθά στην επιτάχυνση της μυϊκής αποκατάστασης και στη μείωση του πόνου μετά την προπόνηση. Ένα συμπλήρωμα βρομελίνης έχει ακόμη μεγαλύτερη περιεκτικότητα αυτού του ενζύμου, που αποτρέπει τον πόνο.
#5 Μειώνει τη χοληστερίνη

Η περιεκτικότητα σε βρομελίνη στον ανανά μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερίνης με την ινωδιαλυτική του δράση, η οποία διασπά τις πλάκες χοληστερόλης στις αρτηρίες σας. Ο ανανάς είναι επίσης πλούσιος σε φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν επίσης τα επίπεδα κακής χοληστερόλης, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
#6 Επιταχύνει την επούλωση

Ως αντιφλεγμονώδες, οι βιταμίνες, τα αντιοξειδωτικά και η βρομελίνη στον ανανά μπορούν να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της επούλωσης. Έρευνες έχουν δείξει ότι η βρομελίνη και τα παράγωγά της μπορούν να λειτουργήσουν για την απομάκρυνση του νεκρού και κατεστραμμένου δέρματος σε τραύματα από εγκαύματα. Στοιχεία από μελέτες σε ζώα υποδεικνύουν επίσης ότι η βρομελίνη μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των τενόντων κυττάρων μετά από τραυματισμό των ιστών.
#7 Τονώνει την ανδρική γονιμότητα

Ο ανανάς μπορεί να βελτιώσει τη γονιμότητα των ανδρών, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε μαγγάνιο, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ποιότητας του σπέρματος. Μόνο ένα φλιτζάνι χυμός ανανά παρέχει περίπου 1,3 mg μαγγανίου – περισσότερο από το ήμισυ της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης μαγγανίου για τους άνδρες. Έχει βρεθεί ότι το μαγγάνιο προστατεύει το σπέρμα κατά την κατάψυξη για αποθήκευση.
#8 Καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες

Πλούσιος σε φλαβονοειδή και φαινολικά οξέα, ο ανανάς παρέχει αντιοξειδωτική δύναμη για να προστατεύσει το σώμα σας από τις ελεύθερες ρίζες. Συγκεκριμένα, η περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και βρομελίνη στον ανανά έχουν συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου λόγω των ικανοτήτων τους να καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.
#9 Ενισχύει τα οστά

Ο ανανάς μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη της υγείας των οστών σας. Η περιεκτικότητα σε βιταμίνη C του φρούτου βοηθά στη δημιουργία κολλαγόνου στα οστά, ενώ η περιεκτικότητά του σε μαγγάνιο βοηθά το σώμα σας στο χτίσιμο των οστών και του συνδετικού ιστού.
#10 Υποστηρίζει την υγεία του δέρματος

Ο ανανάς είναι μια φυσική πηγή α-υδροξυ οξέων που χρησιμοποιούνται σε πολλές κρέμες περιποίησης του δέρματος για να μειώσουν την εμφάνιση των λεπτών γραμμών και των ρυτίδων. Η βιταμίνη C στον ανανά βοηθά επίσης στην υποστήριξη της παραγωγής κολλαγόνου στο δέρμα, προάγοντας την ελαστικότητα, την επούλωση και την υγρασία του δέρματος.