Η ζωγραφική της Maro Zacharogianire (Μαρίας Ζαχαρογιάννη) είναι η πιο δραματική εκδοχή του σύγχρονου εξπρεσιονισμού. Στο δρόμο που χάραξε ο Kirchner, η Koncharova, ο Otto Dix και βέβαια ο Pablo Picasso, οι αδρές γραμμές του εξπρεσιονισμού επαναλαμβάνονται από σύγχρονους καλλιτέχνες, καθώς η αμεσότητα του σχεδίου και του χρώματος υποθάλπουν την εντοσθιότητα των συναισθημάτων, ως τον σκοπό της ζωγραφικής αυτού του είδους. Οι σπαρακτικές φόρμες της Ζαχαρογιάννη, συναντούν το επιβλητικό ύφος των έργων της, με άξονα την απλή όσο και ιδιαίτερη γραμμή, της χειρονομιακής απόπειρας για καθαρό σχέδιο. Το καθαρό σχέδιο δεν εμποδίζει την πολυπλοκότητα της έμπνευσης, όπως αυτή εκφράζεται στον καμβά. Ως προς τα θέματά της, το σύνολο του έργου παρουσιάζει τις επιπτώσεις μετά από χωρισμό, μικρό θάνατο, ή τρέλα, μια δυνητικά αξεπέραστη κατάσταση που θεραπεύεται καθώς αντανακλάται πλούσια στον καθρέπτη της Τέχνης. Τα στοιχεία της φοβικής υπόστασης, στο μεδούλι της ζωγραφικής της, την καθιστούν μια κραυγή στον υπαρξισμό και πολλές φορές το ερωτικό θέμα υπολογίζεται σαν το οριακό θέμα της ανθρώπινης συνείδησης. Στο βωμό της σύγχρονης πραγματικότητας, πολλές Αντιγόνες και Ηλέκτρες θυσιάζονται μέσα σε ένα σύννεφο έκπαγλης ομορφιάς, που το προσφέρει η εξιλέωση του βάθους του βασικού χαρακτήρα, αυτού του υποκειμένου που πρωταγωνιστεί στην σκηνή της μεγάλης ζωγραφικής Τέχνης. Η καθαρότητα της γραμμής υποβλέπει σε μια μινιμαλιστική οδό ακρίβειας της έκφρασης, και το πετυχαίνει πανηγυρικά καθώς η ενσυναίσθηση της έμπνευσης οδηγεί το χέρι να ξεσπάσει το συναίσθημα σε φόρμες συναρπαστικές. Αποκωδικοποιώντας την ψυχική διάσταση, η καλλιτέχνης ορίζει τον κόσμο της μέσα από την ολοκληρωμένη αναπαράσταση ενός δρώμενου που έχει αρχή, μέση, τέλος. Έτσι περιχαρακώνει τα θέματα της και δεν αφήνει απ’ έξω το κλειδί της επεξήγησης τους, καθώς είναι σαφής στην εκπομπή του εκάστοτε συναισθήματος. Απλώνει το χέρι στον θεατή, να τον οδηγήσει στην ιστορία της και αυτό υποδεικνύει αισθαντικό καλλιτέχνη παλαιάς κοπής, που επιδιώκει να μιλάει σθεναρά και συγκεκριμένα μέσω του έργου της. Η αλήθεια της Μαρίας Ζαχαρογιάννη πολλές φορές εξαιτίας του δραματικού φορτιού που διατρέχει την ρίζα της, παρουσιάζεται μέσα από την παραμόρφωση των βασικών δομών της πραγματικότητας, και αυτό είναι το επαναστατικό διάδημα που φοράει η τέχνη αυτή. Μέσα από την παραμόρφωση, πιθανότητες ελευθερίας αλλά και συνειδητότητας των αιτιών της προκύπτουν σαν να επιτρέπεται να αγαπήσεις τον εαυτό σου μέσα από το τραύμα και τον θρυμματισμό του. Οι παφλασμοί της ευγνωμοσύνης που αναβλύζει από το δώρο της θεραπείας του ανθρώπινου συστήματος είναι η μεγάλη υπόθεση της έκθεσης, The roses are yellow.

Γιάννος Ντανάκος


Βιογραφικό καλλιτέχνη

Μαρία Ζαχαρογιάννη
aka
Maro Zacharogianire

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977.
Είναι εικαστικός, που διαμέσων της ζωγραφικής και της σκηνοθεσίας ερευνά κοινωνικές δομές σε περιβάλλοντα όπου θέτονται ερωτήματα ταυτότητας στο παρόν. Αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών το 2008 με υποτροφία. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεάτρου και performance με την Μάνια Παπαδημητρίου, Ρούλα Πατεράκη και άλλους. Είναι ιδρύτρια της ομάδας Yellow με την οποία έχει παρουσιάσει τρεις θεατρικές περφόρμανς σε κείμενα και σκηνοθεσία της. Έχει συμμετάσχει σε αριθμό εκθέσεων και παρουσιάσεων, όπως τα Rooms by Kappatos Gallery, Fack MUSUV στην Σερβία, Kinitiras Studio, Biennale of Young Artists στο Μπάρι, Αισχύλεια στην Ελευσίνα κ.α. Έχει ιδρύσει την εταιρεία www.YellowDigitalMarketing.gr στην οποία εργάζεται ως designer και animation artist.

Website: www.marozacharogianire.com
Instagram: maro_zacharogianire


Εγκαίνια έκθεσης: Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου, ώρα: 18:00 - 23:00
Διάρκεια έκθεσης: 14 Σεπτεμβρίου – 9 Οκτωβρίου 2021

Στην γκαλερί τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας όπως αυτά έχουν εξαγγελθεί.

ART APPEL GALLERY
Νεοφύτου Βάμβα 5
106 74 Κολωνάκι Αθήνα
Τηλ: 211 11 540 30
Υπεύθυνη γκαλερί: Κατερίνα Σωτηρίου, 6908 788267
[email protected]
social media: @appel.gallery

Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Παρασκευή 15:00 - 20:00
Σάββατο 11:00 – 15:00
Κυριακή κλειστά
Δευτέρα κατόπιν ραντεβού

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ