Το ιστορικό Φεστιβάλ Πάτρας - Θεσμός Αρχαίου Δράματος κλείνει φέτος 40 χρόνια λειτουργίας. Η αυλαία θα ανέβει στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών με την τραγωδία του Ευριπίδη Βάκχες (22 Αυγούστου, 21:30), με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη τήρηση όλων των υγειονομικών κανονισμών που επιβάλλονται λόγω Covid-19. Εν αναμονή της έναρξης των παραστάσεων,είχαμε μια σύντομη, αλλά περιεκτική κι ενδιαφέρουσα κουβέντα με τον πρόεδρο του Φεστιβάλ Ανδρέα Ανδριόπουλο.
Τι είναι αυτό που σου δίνει κίνητρο να οργανώνεις κάθε χρόνο ένα τόσο απαιτητικό φεστιβάλ; Ειδικά σε μια περίοδο με αντίξοες συνθήκες, όπως αυτή που διανύουμε.
Η αγάπη του κόσμου και η πρόθεση μας να προσφέρουμε ποιοτικές παραστάσεις.
Τι σημαίνει το φεστιβάλ για σένα προσωπικά;
Το Φεστιβάλ Πάτρας-Θεσμός Αρχαίου Δράματος είναι ένα στοίχημα ζωής, ένας καθιερωμένος θεσμός στην συνείδηση του κοινού και αναγνωρισμένος πανελλαδικά.
Ποιες ήταν οι βασικές δυσκολίες για να οργανωθεί το φετινό φεστιβάλ;
Η αναμονή της απόφασης για την τελική χωρητικότητα του Ρωμαϊκού Ωδείου και η απουσία του παταριού στο κοίλο της ορχήστρας που μας εμπόδισαν να φιλοξενήσουμε περισσότερες παραστάσεις στο φετινό φεστιβάλ, όπως και η έλλειψη χρηματοδότησης για να εκδώσουμε αφίσα και πρόγραμμα.
Ποια είναι η σχέση σου ως πρόεδρος του φεστιβάλ με την εκάστοτε ηγεσία του δήμου Πατρέων;
Έχουμε καλές σχέσεις και επιδιώκουμε συνεργασίες.
Έχεις προτίμηση σε κάποιον από τους αρχαίους συγγραφείς μας;
Προτιμώ τον Αριστοφάνη, γιατί πρόσωπα και καταστάσειςμέσα από τις κωμωδίες του έχουν καταστεί επίκαιρες μέχρι τις μέρες μας.
Υπάρχει κάποια παράσταση στο φεστιβάλ, που έχει μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη σου;
Η παράσταση του Αλέξη Σολομού «Εκκλησιάζουσαι» από το Εθνικό Θέατρο, που παρουσιάστηκε την Πέμπτη 13 Αυγούστου του 1981, με Αρώνη, Ηλιόπουλο, Ζερβό, Βαλσάμη, Καστανά, Χαλκούση, Παπαδάκη, Ζαφειροπούλου, Ρουγγέρη, Καπιτσινέα, Γαρμπή, Κυριακού, Λαμπρινού, Χέλμη, Πασπάτη, Ορφανού, Παπουτσή και άλλων, η οποία, λόγω πρωτοφανούς κοσμοσυρροής, επαναλήφθηκε την ίδια μέρα μετά τα μεσάνυχτα με γεμάτο πάλι το Ρωμαϊκό Ωδείο.
Έχεις γνωρίσει μια πλειάδα αξιόλογων ανθρώπων και προσωπικοτήτων στο πλαίσιο του φεστιβάλ. Υπάρχουν κάποια πρόσωπα που ξεχωρίζεις;
Την ευγένεια του Σπύρου Καλογήρου, την υπέροχη και γαλήνια μορφή του Θανάση Βέγγου, το χιούμορ του Σωτήρη Μουστάκα, του Γιώργου Μιχαλακόπουλου, του Θύμιου Καρακατσάνη, του Γιάννη Βογιατζή, τις υπέροχες διηγήσεις του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τις εκρηκτικές μορφές της Μαίρης Αρώνη, της Τζένης Καρέζη και της Σμάρως Στεφανίδου, την σοφία του Παντελή Ζερβού, του Ντίνου Ηλιόπουλου, του Σπύρου Ευαγγελάτου, του Γιάννη Τσαρούχη και τόσων άλλων.
Με την μεγάλη εμπειρία που έχεις πιστεύεις ότι υπάρχουν και σήμερα θεατρικοί ηθοποιοί που στέκονται επάξια δίπλα στα μεγάλα ονόματα του θεατρικού παρελθόντος;
Σαφώς υπάρχουν και σήμερα καλοί ηθοποιοί, αλλά σε βάθος χρόνου θα καταλάβουμε αν ήταν ισάξιοι των παλαιοτέρων.
Παρατηρείται συχνά από πολλούς σκηνοθέτες μια προσπάθεια να εκμοντερνίσουν τα αρχαία κείμενα και την κλασσική αισθητική. Είσαι υπέρ αυτής της τάσης η προτιμάς την κλασσική ανάγνωση των έργων;
Είμαι υπέρ, αλλά με άποψη και όρια, ώστε τα νοήματακαι τα πρόσωπα των έργων να περνάνε και στην νεολαία, και όχι απλώς να βάζουμε δύο χλαίνες, τρία ζευγάρια μπότες, μία σκαλωσιά μόνο και μόνο για να το κάνουμε.
Κατά τη γνώμη σου, τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει την θεατρική ζωή της Πάτρας;
Το γεγονός ότι υπάρχει μία πληθώρα παραστάσεων, είτε από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, είτε από ερασιτεχνικούς θιάσους, δίνοντας έτσι στο κοινό πολλές επιλογές.
Ποια είναι η γνώμη σου για το κοινό της Πάτρας και το καλλιτεχνικό του κριτήριο;
Το κοινό μας είναι εκπαιδευμένο, έχει σωστό κριτήριο και επιβραβεύει τις καλές παραστάσεις και τις ωραίες ερμηνείες.
Ποια είναι τα επόμενα σου σχέδια μετά την ολοκλήρωση του φετινού φεστιβάλ;
Θα ήθελα να λύσουμε το πρόβλημα της στέγασης του πολύτιμου αρχείου και των γραφείων μας, που μας ταλαιπωρεί τόσα χρόνια.
Η Εταιρεία Τέχνης «ΑrsAeterna» και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ παρουσιάζουν την τραγωδία του Ευριπίδη Βάκχες στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Πάτρας - Θεσμός Αρχαίου Δράματος στις 22 Αυγούστου, 21:30 σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.
Η υπόθεση του έργου είναι η εξής: Ο Διόνυσος καταφθάνει στη Θήβα, την πατρίδα της μητέρας του, έχοντας μαζί του τις πιστές του ακολούθους, για να επιβάλει τη δική του θρησκεία και να τιμωρήσει όλους όσοι είναι εμπόδιο στο δρόμο του, τολμώντας να τον αμφισβητήσουν. Διαβρώνει ακόμα και την ιερή σχέση μάνας-γιού, εμφυσώντας τη θεϊκή του Μανία στις γυναίκες της Θήβας. Με την βίαιη επιβολή της νέας θρησκείας, επιφέρεται η ισοπέδωση του Βασιλικού Οίκου της πόλης των Θηβών. Οι εναπομείναντες ήρωες της τραγωδίας αναγκάζονται να πάρουν το δρόμο της εξορίας.
Μετάφραση: Γιώργος Χειμώνας. Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη. Σκηνικά – Κοστούμια: Λουκία Μινέτου. Μουσική σύνθεση-διδασκαλία:Θραξ-Punks. Επιμέλεια κίνησης: Ανδρονίκη Μαραθάκη. Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος. Δραματουργία: Μάνος Λαμπράκης, Νικαίτη Κοντούρη. Βοηθός σκηνοθέτη: Θάλεια Γρίβα. Φωτογραφίες: ΕλίναΓιουνανλή. Artwork: Ιφιγένεια Βασιλείου. Μακιγιάζ: Αχιλλέας Χαρίτος. Διεύθυνση Παραγωγής: Σταμάτης Μουμουλίδης. Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγούρου.
Ερμηνεύουν: Άκης Σακελλαρίου (Διόνυσος), Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Πενθέας), Ιωάννα Παππά (Τειρεσίας), Κωνσταντίνα Τακαλού (Αγαύη), Δημήτρης Πετρόπουλος (Κάδμος), Κωνσταντίνος Ασπιώτης (Αγγελιοφόρος).
Χορός (αλφαβητικά) Ιουλία Γεωργίου, Θάλεια Γρίβα, Σμαράγδα Κακκίνου, Σοφία Κουλέρα, Φραγκίσκη Μουστάκη, Ελένη Στεργίου, Ιωάννα Τζίκα.
Εισιτήρια προπωλούνται ηλεκτρονικά μέσω VIVA
https://www.viva.gr/tickets/theatre/periodeia/vakxes-evripidis/
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 40ου Φεστιβάλ Πάτρας 2021 - Θεσμός Αρχαίου Δράματος
22-8-2021 Ευριπίδη Βάκχες
24-8-2021 Μπόστ Μήδεια
6-9-2021 Σοφοκλή Αντιγόνη - Επίσημη πρεμιέρα Φεστιβάλ
Εισιτήρια προπωλούνται
https://www.viva.gr/tic…/theatre/periodeia/vakxes-evripidis/
https://www.viva.gr/tic…/theatre/periodeia/mideia-tou-mpost/
https://www.viva.gr/…/perio…/antigoni-tou-sofokli-2h-xronia/
Πληροφορίες - κρατήσεις 6977347098