Όλα είναι έτοιμα για να πέσουν οι υπογραφές για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Κάτω Πόλης στην Πάτρα και να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Πρόκειται για την δεύτερη εργολαβία της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, μετά από αυτή για την Άνω Πόλη για την οποία έχουν πέσει ήδη υπογραφές.

Στην ανάπλαση της Κάτω Πόλης συμπεριλαμβάνεται ως υπό έργο η πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, που σύμφωνα με πολλές εκτιμήσεις, θα αλλάξει όχι μόνο τον χάρτη της Πάτρας, αλλά και την αγορά της.

Είναι ένα έργο που περιμένουν αρκετοί επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες ακινήτων. Οι εργασίες για την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2022.

Ο πεζόδρομος, όπως αναφέρει η τεχνική μελέτη, θα ξεκινήσει από την οδό Αράτου και θα καταλήξει στην Γούναρη, θα πρόκειται δηλαδή για τον δεύτερο μεγαλύτερο πεζόδρομο της Πάτρας σε μήκος (μετά από αυτόν της Ρήγα Φεραίου) και τον πρώτο μεγαλύτερο σε πλάτος.

Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική υπηρεσία του δήμου που έχει "τρέξει" τη μελέτη της πεζοδρόμησης στο κομμάτι του πεζόδρομου της Μαιζώνος θα πέσουν σε όλο το μήκος του, κυβόλιθοι που αποτελούν ειδικά τσιμεντένια πλακάκια που θα έχουν πάνω τους διάφορα σχήματα. 

Νέος πεζόδρομος - ποδηλατόδρομος

Μαζί με την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος ο ανάδοχος θα προχωρήσει και σε ορισμένες παρεμβάσεις που θα προκύπτουν από αυτή.

Πιο συγκεκριμένα θα δημιουργηθεί και ένας νέος πεζόδρομος στο ύψος της Μαιζώνος, στο κομμάτι της Αγίου Νικολάου με την Κορίνθου. Πάνω από την Κορίνθου έως στο ύψος της Αλεξάνδρου Υψηλάντου θα διαμορφωθεί ένας ειδικός ποδηλατόδρομος που θα διευκολύνει τους ποδηλάτες για την είσοδο και την έξοδο από τον ιστορικό κέντρο της πόλης.

Επίσης, η Αλεξάνδρου Υψηλάντου μέσα από την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος θα πεζοδρομηθεί και αυτή στο μεγαλύτερο μέρος της, από το ύψος της πλατείας Μαρκάτο (Ερμού) έως μετά την εκκλησία της Παντάνασσας.

Επιπλέον, κατά μήκος του πεζόδρομου της Μαιζώνος αναμένεται να τοποθετηθούν νέα παγκάκια, αλλά και να γίνουν διάφορες παρεμβάσεις που να τον αναδείξουν και ταυτόχρονα να διευκολύνουν τη ζωή και των πολιτών στην κατεύθυνση της σύγχρονης τεχνολογίας και της "έξυπνης" πόλης. 


Ο χαρακτήρας και το ύφος του νέου πεζόδρομου

Ο νέος αυτός κεντρικός και μεγάλος πεζόδρομος της Πάτρας θα πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν θα είναι ήπιας μορφής.  Δεν θα επιτρέπεται δηλαδή να περνούν από το πεζοδρομημένο κομμάτι του κανένα μορφής όχημα, παρά μόνο πεζοί και ποδήλατα.

Στα υπόλοιπα κομμάτια της κεντρικής οδού που δεν θα πεζοδρομηθούν σημειώνουμε ότι προς την πλευρά της Αγίας Σοφίας θα υπάρξουν αντιδρομήσεις, ενώ αντίθετα προς την πλευρά του Αγίου Ανδρέα, από την Γούναρη και μετά, η κατεύθυνση θα παραμείνει έως έχει.

Τέλος, σε ότι αφορά τον δρόμο τον χαρακτήρα και το ύφος του νέου πεζόδρομου, στόχος των αρμόδιων αρχών είναι να παραμείνει η Μαιζώνος ως ένας κατεξοχήν εμπορικός δρόμος που θα δώσει τη δυνατότητα για την ανάπτυξη και τη λειτουργία και άλλων εμπορικών επιχειρήσεων και δεν θα γίνει ένα αντίτυπο της Ρήγα Φεραίου που ως γνωστόν φιλοξενεί εκεί περισσότερα μαγαζιά εστίασης πλέον παρά εμπορικά.