Ερευνητές διαπίστωσαν ότι η ώρα της ημέρας που τρώμε σοκολάτα μπορεί να επηρεάσει τον έλεγχο του βάρους μας.

Ποιος θα περίμενε ποτέ ότι η αγαπημένη του σοκολάτα μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους; Κι όμως, ήρθε η ώρα για την έρευνα που θα αγαπήσουμε όλοι, αφού όχι απλώς απενοχοποιεί τη σοκολάτα γάλακτος, αλλά δείχνει ότι μας κάνει και καλό εκεί που δεν περιμέναμε, όπως αναφέρει το clickatlife.

Συγκεκριμένα, νέα μελέτη από το Brigham and Women's Hospital σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες έδειξε ότι η κατανάλωση μιας συμπυκνωμένης ποσότητας σοκολάτας σε μικρό χρονικό διάστημα το πρωί μπορεί να βοηθήσει στην καύση του λίπους και να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου του αίματος.

Προκειμένου να μελετήσουν την επίδραση της κατανάλωσης σοκολάτας γάλακτος σε διαφορετικές ώρες μέσα στην ημέρα, οι ερευνητές του Brigham συνεργάστηκαν με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Murcia στην Ισπανία. Μαζί πραγματοποίησαν μια τυχαιοποιημένη, cross-over, ελεγχόμενη μελέτη σε 19 γυναίκες που βρίσκονταν μετά την εμμηνόπαυση, οι οποίες κατανάλωναν είτε 100 γραμμάρια σοκολάτας το πρωί (εντός μιας ώρας μετά την έγερση) ή τη νύχτα (εντός ώρας πριν τον ύπνο). Στη συνέχεια συνέκριναν την πρόσληψη βάρους σε σχέση με την πρόσληψη σοκολάτας και βρήκαν ότι:

Η κατανάλωση σοκολάτας το πρωί ή το βράδυ δεν οδήγησε σε πρόσληψη βάρους, αλλά μπορεί να επηρεάσει την πείνα, την όρεξη, τη σύνθεση του μικροβιώματος του εντέρου, τον ύπνο και πολλά ακόμη
Η πρόσληψη σοκολάτας κατά τις πρωινές ώρες μπορεί να βοηθήσει στην καύση του λίπους και στη μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα
Αναλόγως την ώρα κατανάλωσής της επηρεαζόταν και η ξεκούραση της επόμενης ημέρας, όπως και ο μεταβολισμός

Οι ερευνητές της μελέτης που δημοσιεύτηκε στο The FASEB Journal δηλώνουν ότι τα ευρήματα αυτά δείχνουν πως δεν παίζει ρόλο μόνο το τι, αλλά και το πότε τρώμε κάτι, το οποίο μπορεί να παρέμβει στον μηχανισμό που εμπλέκεται στη ρύθμιση του βάρους. Στο πλαίσιο της έρευνας, οι συμμετέχουσες δεν πήραν βάρος παρά την αύξηση της πρόσληψης των θερμίδων και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η σοκολάτα μείωσε την πρόσληψη ενέργειας οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, ενώ παρατηρήθηκε μείωση στην πείνα, την όρεξη και την επιθυμία για γλυκά.

Προτού, βέβαια, στραφείτε προς τη σοκολάτα χωρίς τύψεις, σημειώστε ότι η έρευνα αφορά γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση και ότι χρειάζονται περαιτέρω και μεγαλύτερες έρευνες.