Μπορεί τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας της εστίασης να δίνουν την δυνατότητα στα καταστήματα με κλειστούς χώρους να ανοίξουν, μπορεί και πάλι να μην επηρεάζουν τα πράγματα για τους υπαίθριους χώρους αφού τουλάχιστον αποφεύχθηκαν τα rapid test για τους πελάτες και ο διαχωρισμός τους σε μεικτά και αμιγή, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί στον κλάδο.

Όλα αυτά έχουν λειτουργήσει σε μεγάλο βαθμό αποτρεπτικά στην κίνηση των μαγαζιών, ενώ ειδικότερα στα μπαράκια και στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης το μέτρο για την απαγόρευση των όρθιων, έχει αναγκάσει αρκετά καταστήματα είτε να αλλάξουν τον χαρακτήρα τους, είτε να κλείσουν μέχρι να δουν που θα πάει αυτή η κατάσταση.

Κι υπάρχει και ένας ακόμα ενδελεχής φόβος για τους επαγγελματίες εστίασης, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΚΕΑΝΑ Γιάννη Σπυρόπουλο. «Μέχρι σήμερα φοβόμασταν τον Σεπτέμβριο και ένα ενδεχόμενο κλείσιμο.

Πλέον με την αύξηση των κρουσμάτων που παρατηρείται σε όλη την Ελλάδα και στην περιοχή μας, αυτό που φοβόμαστε είναι μην είναι ο Σεπτέμβρης αρκετά μακρινός και μας προλάβει το καλοκαίρι, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τις επιχειρήσεις μας».

Ο φόβος αυτός είναι κοινός για όλους τους επαγγελματίες και τα καταστήματα του κλάδου. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που το σύνολο σχεδόν των καταστημάτων του υγειονομικού χώρου – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων – τηρούν τα μέτρα πουν έχουν οριστεί και το πρωτόκολλο.

Βλέπετε, γνωρίζουν πλέον αρκετά καλά, μέσα από την εμπειρία τους τον 1,5 αυτόν χρόνο που έχει διάρκεια η πανδημία, ότι μια ενδεχόμενη έξαρση των κρουσμάτων και η διασπορά,  θα έχει αρνητικές συνέπειες στον κλάδο τους και μπορεί να επισπεύσει το κλείσιμο τους.

«Είναι γεγονός ότι φοβόμαστε τα τοπικά lockdown που λέγεται ότι θα γίνουν σε περιοχές που έχουν αυξημένα κρούσματα, όπως για παράδειγμα η Μύκονος. Είναι το χειρότερα σενάριο για τον κλάδο μας. Για αυτό και τηρούμε τα μέτρα, αν και ξέρουμε ότι κοστίζουν στα μαγαζιά μας σε τζίρο και πελατεία».

Συρρίκνωση της πελατείας

Σύμφωνα με τον κ. Σπυρόπουλο, τα μέτρα έχουν ως αποτέλεσμα όχι απλά και μόνο τη μείωση της πελατείας, αλλά και την κατανάλωση. Ειδικότερα, στα μπαράκια και στα νυχτερινά μαγαζιά η μείωση της κατανάλωσης είναι ο γενικός κανόνας.

Όμως και στους κλειστούς χώρους με μόνο εμβολιασμένους τα πράγματα δεν είναι και τόσο καλύτερα. «Τα καταστήματα λειτουργούν μεν, αλλά ο κόσμος είναι ελάχιστος, η κατανάλωση το ίδιο, ενώ τα μέτρα είναι αποτρεπτικά.

Άλλωστε, μόνο και μόνο το γεγονός ότι στους κλειστούς χώρους δεχόμαστε μόνο εμβολιασμένους, αυτό αποτελεί μια συρρίκνωση της δεξαμενής των πελατών μας.

Αρκεί να σκεφτούμε ότι το ποσοστό του εμβολιασμένου πληθυσμού είναι μόλις 40%, εκ των οποίων ένα μεγάλο μέρος από αυτούς έχει να κάνει με τις μεγάλες ηλικίες, άρα δεν είναι έτσι και αλλιώς εν δυνάμει πελάτες των μαγαζιών μας» καταλήγει ο κ. Σπυρόπουλος.