Tα γεγονότα του τελευταίου χρόνου μπορεί να μας έκαναν να εκτιμήσουμε τα μικρά και απλά πράγματα της καθημερινότητάς μας, όμως πολλές φορές η απουσία ορισμένων συνηθειών μας έκανε να νιώθουμε κενοί και σίγουρα καθόλου ευτυχισμένοι. Γιατί όμως μας είναι τόσο δύσκολο να νιώσουμε χαρούμενοι και πλήρεις, ενώ στην πραγματικότητα οι πολίτες του δυτικού κόσμου είμαστε σε πολύ καλύτερη μοίρα σε σύγκριση με πολίτες άλλων χωρών που ακόμα παλεύουν με την πείνα και τις κακουχίες; Υπάρχει τρόπος να βελτιώσουμε αυτό το κενό και αυτή τη θλιψη; Η θετική ψυχολογία και οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ δίνουν τις απαντήσεις.

Υπάρχει μια τριπλή φόρμουλα που προτείνουν οι ερευνητές με στόχο να βελτιώσουμε καθημερινά τα επίπεδα της χαράς μας, όταν η καθημερινότητά μας εξακολουθεί να κλονίζεται, με στόχο να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας. Αρχικά, ξεκινήστε να δοκιμάζετε τα παρακάτω για μια βδομάδα και εκτιμήστε ποιο σας οφελεί περισσότερο και φροντίστε να το εντάξετε και να το επαναλάβετε στην καθημερινότητά σας, όπως αναφέρει το ygeiamou.

Βγείτε από το σπίτι και ασκηθείτε

Δεν είναι η πρώτη φορά που θα αναφέρουμε τα πολλαπλά οφέλη της σωματικής δραστηριότητας και στην ψυχολογία μας. Ο συνδυασμός καθαρού αέρα και άσκησης αποτελεί το ιδανικό δυναμωτικό της διάθεσης. Η συστηματική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τόσο την υγεία σας όσο και τη διάθεσή σας. Μέσω της αερόβιας άσκησης όπως το περπάτημα, την ποδηλασία ή το τρέξιμο απελευθερώνονται ορμόνες που ενισχύουν την καλή ψυχολογία και μπορούν να μειώσουν το άγχος , δίνοντας σας μια αίσθηση ευεξίας.

Επιπλέον, με την επαναλαμβανόμενη συστολή των μυών, αυξάνονται τα επίπεδα της σεροτονίνης, υπεύθυνη για την καλή μας ψυχολογία. Μια μελέτη μάλιστα διαπίστωσε ότι μόλις 90 λεπτά σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα παρείχε παρόμοιες βελτιώσεις στη διάθεση όσο ένα αντικαταθλιπτικό. Όταν συνδυάζεται με φάρμακα, η άσκηση μπορεί ακόμη και να βοηθήσει τις διαταραχές της διάθεσης που δεν θεραπεύεται με άλλες πιο συμβατικές θεραπείες.

Πόση σωματική δραστηριότητα χρειαζόμαστε; Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, το ιδανικό είναι τουλάχιστον 30 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης πέντε ημέρες την εβδομάδα, ή 20 λεπτά έντονης σωματικής δραστηριότητας τρεις φορές την εβδομάδα. Ακόμα όμως κι αν αυτό φαντάζει ανέφικτο, ακόμα κι ένας μικρός περίπατος 10 έως 15 λεπτών μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Εκτιμήστε τα μικρά πράγματα

Πολλές φορές ξεχνάμε τις μικρές χαρές της ζωής. Όμως ορισμένες μελέτες αποδεικνυούν ότι όταν παίρνουμε τον χρόνο μας να εκτιμήσουμε τις μικρές καθημερινές στιγμές απόλαυσης, θα νιώσουμε αυτομάτως πιο χαρούμενοι. Δεν είναι δύσκολο να το πετύχετε, εάν αλλάξετε λίγο τον τρόπο σκέψης σας: συμπεριφερθείτε στις μικρές καθημερινές συνήθειες όπως θα συμπεριφερόσασταν σε κάτι μεγαλύτερο, όπως έναν γάμο ή στις επικείμενες διακοπές. Σε τελική ανάλυση, αυτές οι μικρές στιγμές αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής σας. Για παράδειγμα, απολαύστε το χρόνο που αφιερώνεται στην κηπουρική ή τη γυμναστική, ακόμα και το πρωινό σας στο ηλιόλουστο μπαλκόνι. Γιορτάστε κάθε μικρό επίτευγμα ή κάθε μικρό πετυχημένο στόχο όπως αντίστοιχα θα γιορτάζατε κάτι σημαντικότερο όπως μια προαγωγή.

Περιορίστε τις αποφάσεις σας

Όταν έχουμε πολλές επιλογές, πολλές φορές νιώθουμε τυχεροί, στην πραγματικότητα όμως η λήψη αποφάσεων μπορεί να είναι αγχωτική. Ο λόγος είναι απλός: τι θα γινόταν εάν επιλέγαμε διαφορετικά; Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι που κάνουν διαλογισμό ή υποχωρήσεις συχνά περιορίζουν τις επιλογές τους. Εαν δε χρειάζεται να λαμβάνετε πολλές αποφάσεις όλη την ημέρα, θα νιώσετε σίγουρα πιο απελευθερωμένοι.

Μια άσκηση που θα σας βοηθήσει να απαλλαγείται από το βάρος της επιλογής είναι να αποφασίσετε εάν μια απόφαση δεν θα έχει τόσο σημαντικές συνέπειες, περιορίζοντας το χρονικό διάστημα λήψης της απόφασης αλλά και τις επιλογές. Αποφύγετε να σκέφτεστε τι θα γινόταν εναλλακτικά αλλά και να αναμασάτε τις επιλογές του παρελθόντος.