Συνταγματικές και σύμφωνες με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Σ.Δ.Α.) κρίθηκαν από την Πλήρη Ολομέλεια του Αρείου Πάγου οι δύο διαδοχικές μειώσεις των αποδοχών των υπαλλήλων του ευρύτερου δημόσιου τομέα που έγιναν το 2011 και το 2012.

Βάσει του νόμου 4024/2011, το προσωπικό του ευρύτερου δημόσιου τομέα υπέστη την 1.11.2011 μειώσεις επί των αποδοχών του, μέχρι ποσοστού 25%. Στη συνέχεια με τον ν. 4093/2012 το ίδιο προσωπικό υπήχθη από 1.1.2013 στο μισθολόγιο και βαθμολόγιο καθεστώς του στενού δημόσιου τομέα, με συνέπεια να υποστεί -λόγω αυτής της υπαγωγής του- περαιτέρω μειώσεις μέχρι 25% επί των ήδη μειωμένων κατά 25% αποδοχών του.

Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου το 2014 είχε κρίνει ότι η εγκύκλιος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) στην οποία στηρίχθηκαν οι περικοπές είναι αβάσιμη. Όμως το ΝΣΚ επέμενε στην εφαρμογή της εγκυκλίου, με αποτέλεσμα αρκετοί εργαζόμενοι να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη και πολλοί από αυτούς να δικαιωθούν.

Τελικά, η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου κατά πλειοψηφία έκρινε ότι οι νομοθετικές αυτές ρυθμίσεις που προέβλεψαν τις επίμαχες δύο περικοπές «δεν αντίκεινται στην κατοχυρωμένη από το άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος αρχή της αναλογικότητας, ούτε στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α.».