Η κρίση που έχει φέρει η πανδημία στον ξενοδοχειακό κλάδο, πέρα από το ότι έχει βγάλει αρκετές μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στο «σφυρί» των πλειστηριασμών, έχει αυξήσει τον αριθμό των «πωλητηρίων».

Στις διάφορες ιστοσελίδες αγγελιών μπορεί να δει κανείς αρκετές μικρές και μεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες να έχουν βάλει πωλητήριο, ενώ η ίδια τάση υπάρχει και στον παρεμφερή χώρο των ενοικιαζόμενων δωματίων και τουριστικών καταλυμάτων.

Στην Αχαΐα, μόνο το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου έχουν βγει προς πώληση 43 ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις συνολικά, με τις περισσότερες από αυτές να βρίσκονται στην περιοχή της Αιγιάλειας και των Καλαβρύτων.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, αυτή τη στιγμή υπάρχουν αναρτημένες σε ιστοσελίδες συνολικά 60 αγγελίες που αφορούν ξενοδοχειακές μονάδες του νομού.

Οι περισσότερες από αυτές είναι μονάδες μικρού και μεσαίου μεγέθους, με τις τιμές των πωλήσεων να ξεκινούν από τα 500.000 ευρώ και να φτάνουν τα 7.5 εκατομμύρια ευρώ.

Δεν άντεξαν την κρίση που ξέσπασε

Φαίνεται λοιπόν ότι μαζί με την τάση που παρατηρήθηκε από το περασμένο καλοκαίρι και συνεχίζεται σε έναν βαθμό και φέτος, αυτή των επενδύσεων στον ξενοδοχειακό κλάδο, τάση που ήταν έντονη ειδικότερα στην Πάτρα και στο Αίγιο, υπάρχει και μια ακόμα, εντελώς διαφορετική, στην αντίθετη όψη του νομίσματος.

Αυτή που θέλει αρκετούς ξενοδόχους να μην αντέχουν την κρίση που ξέσπασε στον τουρισμό και που συνεχίζεται και αυτό το καλοκαίρι -τουλάχιστον σε ότι αφορά τους ξένους τουρίστες - και να αναγκάζονται να πωλήσουν τις επιχειρήσεις τους, μη μπορώντας να ανταποκριθούν στα έξοδα.

Η τάση αυτή των πωλητηρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες είναι απολύτως φυσιολογική και δεν ισχύει μόνο για την Αχαΐα, αλλά είναι κυρίαρχη σε όλη την επικράτεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πανελλήνια κλίμακα τα πωλητήρια των ξενοδοχείων που έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο, ξεπερνούν τα 1.500.

Προέρχονται από άλλους κλάδους

Σύμφωνα με παράγοντες του ξενοδοχειακού κλάδου, οι περισσότεροι από αυτούς τους επαγγελματίες που αναγκάζονται να πωλήσουν τις επιχειρήσεις τους, είναι κυρίως επιχειρηματίες που δεν έχουν να κάνουν ακριβώς με τον τουρισμό, αλλά προέρχονται από άλλους τομείς και μπήκαν σε αυτόν, πιστεύοντας ότι θα έχουν βγάλουν σύντομα τα χρήματα που επένδυσαν και στη συνέχεια θα έχουν κέρδος.

Μια τάση που ήταν αρκετά έντονη τα τελευταία χρόνια πριν από την εμφάνιση της πανδημίας μέσα από την βραχυχρόνια μίσθωση.  

Όμως ο κορωνοϊός και η πανδημία ήρθε για να τα ανατρέψει όλα και έτσι πολλοί πλέον από τους ιδιοκτήτες ή τους επενδυτές κοιτάζουν με κάθε τρόπο να απαγκιστρωθούν από τον τουρισμό.

Εδώ και 1,5 χρόνο μόνο πληρώνουν

Σύμφωνα με παράγοντες του real estate o αριθμός των ξενοδοχειακών μονάδων είναι ακόμα μεγαλύτερος αφού είναι σίγουρο ότι υπάρχουν αρκετοί ξενοδόχοι που επιλέγουν διαφορετικούς τρόπους για να πωλήσουν την επιχείρηση τους, εκτός των αγγελιών στο διαδίκτυο. 

Άλλωστε, εδώ και 1,5 χρόνο από τη στιγμή που εμφανίστηκε η πανδημία οι ξενοδόχοι μόνο πληρώνουν και σπανίως εισπράττουν, ενώ η στήριξη του κράτους αναλογικά με την ζημιά που έχει πάθει ο κλάδος είναι, σύμφωνα με τους περισσότερους επαγγελματίες ισχνή.

Έτσι, το μόνο κίνητρο για να παραμείνουν στον χώρο είναι η δυναμική του ελληνικού τουρισμού και η προοπτική του τέλους της πανδημίας. Μόνο που αυτή δεν τελειώνει…