Αρκετά πιο χαμηλή από τις προσδοκίες των βιβλιοπωλών και των χαρτοπωλών είναι η κίνηση στα καταστήματα του είδους, από τη στιγμή που έπαυσε το lockdown και ξεκίνησει να λειτουργεί ξανά η αγορά.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των βιβλιοπωλείων και χαρτοπωλείων της Πάτρας Νίκο Καραπάνο, η κίνηση είναι υποτονική από την αρχή και αυτό δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα, έχοντας μάλιστα όσο προχωρούμε στην καρδιά του καλοκαιριού,  μία πτωτική τάση.

«Ο κόσμος δείχνει να νοιάζετε περισσότερο για τα μπάνια του αυτή την εποχή, παρά να αγοράσει τα είδη που έχουμε στα καταστήματα μας. Υπάρχει μια γενικότερη πτώση, ακόμα και σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά, ενώ ανοίξαμε σε μία περίοδο που ουσιαστικά μας έβγαλε εκτός από την σχολική αγορά που είναι και ο κυριότερος πελάτης μας».

Πέρα όμως από την χαμηλή κίνηση που έχουν τα καταστήματα των βιβλιοπωλείων και της γραφικής ύλης, αυτό που ανησυχεί ακόμα περισσότερο τους επαγγελματίες του είδους, είναι η αναμενόμενη αύξηση των τιμών εξαιτίας της κρίσης που έφερε η πανδημία στον χώρο της βιομηχανίας χαρτιού και πλαστικού.

Τα περισσότερα από τα είδη που υπάρχουν στα ράφια των καταστημάτων γραφικής ύλης είναι εισαγωγής και προέρχονται κυρίως από τις χώρες της Ασίας. Η κατάσταση που έχει φέρει η πανδημία σε ένα διεθνές επίπεδο της βιομηχανίας οδηγεί στην αύξηση της τιμής του χαρτιού και του πλαστικού που αποτελούν τα δύο βασικά συστατικά στοιχεία των ειδών που δίνει στην αγορά ο κλάδος.

«Ήδη, αν έχετε παρατηρήσει, αρκετές από τις πολυεθνικές εταιρείες έχουν προχωρήσει στην παύση των εισαγωγών. Είναι σίγουρο ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα υπάρξει μία αύξηση στο χαρτί και στο πλαστικό, κάτι που σημαίνει ότι η διεθνής αγορά θα ανεβάσει τις τιμές σε δεκάδες προϊόντα που είναι απαραίτητα για το σχολείο και που υπάρχουν στα μαγαζιά μας».

Ευνοούνται τα πολυκαταστήματα

Το γεγονός αυτό, όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, δεν θα λειτουργήσει σε όφελος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δρουν ανεξάρτητες και προσπαθούν να σταθούν όρθιες σε αυτή την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, αλλά θα αποτελέσει ένα ακόμα ατού στις μεγάλες αλυσίδες των πολύ- καταστημάτων που ήδη έχουν κλέψει ένα σημαντικό μερίδιο από την πίτα των βιβλιοπωλείων και των μαγαζιών γραφικής ύλης.

Τα πολυκαταστήματα αυτά που μαζί με τα είδη γραφικής ύλης πωλούν εσώρουχα, σαμπουάν και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, θα έχουν την δυνατότητα να προχωρήσουν σε προσφορές και έτσι να μειώσουν κάπως την αναμενόμενη αύξηση των τιμών σε χαρτί και πλαστικό.


Φειδωλές οι παραγγελίες

Όλα αυτά στο πλαίσιο της προετοιμασίας των βιβλιοπωλείων και μαγαζιών γραφικής ύλης για την ερχόμενη περίοδο του Σεπτεμβρίου, όταν μετά το καλοκαίρι ανοίξουν τα σχολεία. «Έχουμε ξεκινήσει την προετοιμασία μας ήδη όλα τα καταστήματα του κλάδου, αλλά με ένα φειδωλό και διστακτικό τρόπο.

Ελάχιστες οι παραγγελίες στους προμηθευτές μας, λίγες οι αγορές για να ενισχύσουμε με είδη τα μαγαζιά μας, μικρές και οι προσδοκίες, σε μία κατάσταση που κυριαρχεί η αβεβαιότητα, με την αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού να είναι έτσι και αλλιώς αρκετά πεσμένη» καταλήγει ο κ. Καραπάνος.