Τις αλλαγές που θα τεθούν σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο στα σχολεία, παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πρόκειται για το πλάνο για το νέο αναβαθμισμένο σχολείο, το οποίο περιγράφεται στο νομοσχέδιο με τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών». Ενα από τα στοιχεία του νομοσχεδίου που ξεχωρίζουν είναι η ενότητα για την εκκλησιαστική εκπαίδευση, για την οποία προβλέπεται η δημιουργία ειδικής, μετεδευτεροβάθμιας δομής εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Πρόκειται για τις Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών, που θα έχουν διετές πρόγραμμα (ένα έτος θεωρητική κατάρτιση και ένα έτος πρακτική άσκηση), κάτι που σήμερα δεν υφίσταται.

Με τον τρόπο αυτό μπαίνει «φρένο» στο φαινόμενο μισθοδότησης αποφοίτων δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Στο εξής, απαραίτητη προϋπόθεση για να μισθοδοτηθεί κάποιος που διορίζεται κληρικός θα είναι η κατοχή είτε του διπλώματος των ΣΜΥΚ (ΔΙΜ), είτε πτυχίου ΑΕΙ.
Τι αλλάζει στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη χθεσινή εκδήλωση, παρουσίασε όλες τις αλλαγές στα σχολεία που θα ισχύσουν από το «κουδούνι» του Σεπτεμβρίου.

Οι 6 βασικές αλλαγές στο σχολείο είναι οι εξής:

Νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης
Αγγλικά σε όλα τα νηπιαγωγεία
Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους
Σχεδόν διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία
Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός για τη σύνδεση του σχολείου με τις δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και την αγορά εργασίας
Ψηφιακή στόχευση: Περισσότερο «βάρος» -και… ώρες- στην Πληροφορική

Η αυτονόμηση των σχολείων

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί συστηματικά τα τελευταία δύο χρόνια, για παρεμβάσεις που δοκιμάστηκαν πιλοτικά και πλέον θα εφαρμοστούν καθολικά από το Σεπτέμβριο, αλλά και για νέες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο που τίθεται αυτήν την εβδομάδα σε διαβούλευση, για ένα σχολείο πιο ελεύθερο, πιο αυτόνομο, αλλά και με περισσότερη διαφάνεια και λογοδοσία.

Τι σημαίνει όμως αυτονόμηση των σχολείων; Η Νίκη Κεραμέως εξήγησε ότι ο συγκεκριμένος άξονας προβλέπει τα εξής:

«Ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών μας, περισσότερη αυτονομία στα σχολεία μας και αξιολόγηση με ρυθμίσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο υπό κατάθεση. Δείχνοντας μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, τους παρέχεται η δυνατότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες πιο δημιουργικά, πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα, με παράλληλους μηχανισμούς αξιολόγησης και διαφάνειας. Το νέο νομοσχέδιο που θα τεθεί την εβδομάδα αυτή σε δημόσια διαβούλευση δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς μας να επιλέγουν σχολικά βιβλία, να δημιουργούν ομίλους, να αξιολογούν τους μαθητές τους με εναλλακτικούς τρόπους, πχ με εργασία ή να καλείται ο μαθητής να προετοιμάσει παράδοση μαθήματος, να αξιοποιούν τις σχολικές εγκαταστάσεις εκτός ωραρίου, να συνεργάζονται με φορείς, μεταξύ άλλων.

»Αναβαθμίζονται οι εκπαιδευτικοί μας, με την ενίσχυση του ρόλου τους και τον πολλαπλασιασμό των θέσεων ευθύνης, καθιερώνεται σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με στόχο την ενδυνάμωσή τους, αναβαθμίζονται οι δομές της εκπαίδευσης»