Ξεκίνησαν από το Αστικό ΚΤΕΛ της Πάτρας τα συχνά και πυκνά δρομολόγια προς την Πλαζ, με την ελπίδα ότι αυτό θα βοηθήσει στην ενίσχυση της επιβατικής κίνησης που παραμένει σε ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο.

Τα δρομολόγια προς την Πλαζ θα είναι ανά 10 με 12 λεπτά, με τη διοίκηση της εταιρείας να προχωρά σε αυτή τη κίνηση που έκανε όλα τα προηγούμενα καλοκαίρια πριν από την πανδημία, προκειμένου να εξυπηρετήσει τον κόσμο, παρόλο που φέτος υπάρχει ένα ακόμα μεγαλύτερο ρίσκο αφού λόγω της όλης κατάστασης είναι αμφίβολο αν το επιβατικό κοινό ανταποκριθεί.

Τα λεωφορεία της γραμμής με το νούμερο «1» ήταν αυτά που τους καλοκαιρινούς μήνες είχαν τη μεγαλύτερη κίνηση. Φέτος είναι σίγουρο ότι μαζί με τα δρομολόγια προς παράκτια μέρη θα έχουν και πάλι τα πρωτεία, όμως τα στάνταρ είναι πλέον διαφορετικά.

Η κίνηση είναι αρκετά πεσμένη σε όλες τις γραμμές και η ανάκαμψη που επήλθε μετά το lockdown, είναι ακόμα πολύ μακριά από τα επίπεδα που γνώριζαν στην εταιρεία, πριν  από τις εποχές της πανδημίας.

«Σε σύγκριση με το lockdown υπάρχει σίγουρα μεγαλύτερη κίνηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει και τίποτα το ιδιαίτερο» τονίζει ο προϊστάμενος κίνησης Αθανάσιος Χατζηελευθερίου. «Είμαστε αρκετά κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία και η ανάκαμψη δεν έχει ακόμα επέλθει και ούτε μπορούμε να γνωρίζουμε το πότε και το αν θα επέλθει τελικά. Ελπίζουμε».

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηελευθερίου η πτώση αυτή της κίνησης χαρακτηρίζει το σύνολο σχεδόν των δρομολογίων του Αστικού ΚΤΕΛ είναι ένα γενικό φαινόμενο για τις γραμμές του. «Υπάρχει ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως προς τις γραμμές που έχουν προορισμό τα παραθαλάσσια μέρη και αυτό είναι φυσιολογικό, καθώς είμαστε σε καλοκαιρινή περίοδο.

Όμως από εκεί και πέρα τα πράγματα είναι σε αρκετά μέτριο έως και χαμηλό επίπεδο».

Μέτρα, φοιτητές και μάσκες

Ρόλο σε όλο αυτό έχει παίξει σίγουρα το 65% που επιτρέπεται σαν μέγιστο όριο και στα λεωφορεία της αστικής ζώνης, ένα μέτρο που παρά τη φθίνουσα πορεία του ιού, παραμένει.

Ένας ακόμα παράγοντας έχει να κάνει με την απουσία των φοιτητών που αποτελούσαν έναν σημαντικό όγκο του επιβατικού κοινού, όχι μόνο για τα λεωφορεία της γραμμής προς το Πανεπιστήμιο και του Ρίου, αλλά και γενικότερα σε όλη την πόλη.

Πάντως, το θετικό είναι ότι ο κόσμος δεν δείχνει να έχει πια τόσο έντονους ενδοιασμούς στην χρήση των λεωφορείων, όσους τουλάχιστον είχε στο πρώτο κύμα της πανδημίας.

Πλέον έχει διαπιστώσει ότι στα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας υπάρχει η ανάλογη προστασία, τηρούνται τα μέτρα και το σύνολο των επιβατών, αλλά και των εργαζομένων, φορά τη μάσκα.

Σημειώνουμε ότι ένα σημαντικό μέρος των εργαζομένων παραμένουν σε αναστολή και ότι το Αστικό ΚΤΕΛ είναι η κύρια πηγή εισοδήματος για δεκάδες οικογένειες της Πάτρας. Κατά συνέπεια πρέπει να ανακάμψει και να βοηθήσουμε όλοι σε αυτό.