Η Βρετανία θα απαγορεύσει τη μετάδοση κατά τη διάρκεια της ημέρας τηλεοπτικών και διαδικτυακών διαφημίσεων που προωθούν ανθυγιεινά τρόφιμα στο πλαίσιο της εκστρατείας της κατά της παχυσαρκίας και υπέρ της υγιεινής διατροφής.

Οι νέοι κανόνες, που θα τεθούν σε ισχύ στα τέλη του επόμενου έτους, έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αλλάξουν την επικρατούσα τάση όπου ένα στα τρία παιδιά που τελειώνουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο.

Ωστόσο, προκάλεσαν οργισμένη αντίδραση από ορισμένους ομίλους μέσων ενημέρωσης.

Βάσει του σχεδίου, οι διαφημίσεις για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, αλάτι και ζάχαρη θα απαγορεύεται να μεταδίδονται από την τηλεόραση ή τα βρετανικά προγράμματα on-demand πριν από τις 9 το βράδυ.
Επίσης θα απαγορεύεται οι διαφημίσεις αυτές να εμφανίζονται ως πληρωμένες διαδικτυακές καταχωρίσεις αν και θα επιτρέπεται να εμφανίζονται στην ιστοσελίδα και τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης του παραγωγού.

Η κυβέρνηση είπε ότι οι περιορισμοί θα αφορούν όλες τις επιχειρήσεις με 250 και πλέον υπαλλήλους που παρασκευάζουν ή πωλούν προϊόντα, βοηθώντας να προστατευθούν μικρότερες εταιρίες που μπορούν να καλύψουν το κόστος της διαδικτυακής μόνο διαφήμισης.

«Το περιεχόμενο που βλέπουν οι νεότερες ηλικίες μπορεί να έχει αντίκτυπο στις επιλογές που κάνουν και τις συνήθειες που διαμορφώνουν», δήλωσε ο υπουργός Δημόσιας Υγείας Τζο Τσέρτσιλ.

«Με τα παιδιά να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Διαδίκτυο, είναι πολύ σημαντικό να δράσουμε για να τα προστατεύουμε από τις διαφημίσεις ανθυγιεινών προϊόντων».

Σύμφωνα με την ανάλυση που επικαλείται η κυβέρνηση, περίπου οι μισές από όλες τις τηλεοπτικές διαφημίσεις τροφίμων που μεταδόθηκαν στη διάρκεια ενός μήνα το 2019 αφορούσαν ανθυγιεινά τρόφιμα.
Ο φόρος ζάχαρης που θεσπίστηκε το 2018 οδήγησε κάποιες εταιρίες ποτών στο να μειώσουν τα επίπεδα ζάχαρης στα προϊόντα τους.

Η ένωση μέσων ενημέρωσης News Media Association (NMA) ανακοίνωσε πως είναι πολύ απογοητευμένη με την απόφαση αυτή διότι δεν είναι σαφές πως υπάρχει σχέση μεταξύ της έκθεσης σε διαφημιστικά μηνύματα και της παιδικής παχυσαρκίας.

«Αντί να αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας, αυτό το δραστικό μέτρο θα πλήξει τις εταιρίες μέσων ενημέρωσης που βασίζονται στα διαφημιστικά έσοδα για να χρηματοδοτούν τη δημοσιογραφία που μας κρατά όλους ενήμερους», δήλωσε η Σάιρα Τέκιν από την NMA.

Οι μετοχές του μεγαλύτερου εμπορικού ραδιοτηλεοπτικού δικτύου στη Βρετανία ITV κατέγραψαν νωρίτερα πτώση περίπου 1%, ενώ του ομίλου εφημερίδων Reach υποχώρησε κατά 1,5% και της Daily Mail & General Trust κατά 2%.