Τα μηνύματα που έρχονται για την υλοποίηση του προγράμματος "culture and shopping", τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν είναι θετικά και αυτό σίγουρα φέρνει μία αισιοδοξία στην αγορά της Πάτρας.

Μιλάμε για το πρόγραμμα που φέρνει τους τουρίστες από τα ξενοδοχεία της Δυτικής Αχαΐας,  της Ηλείας και της Αιγιαλείας, στην Πάτρα, εφαρμόζοντας στην πράξη τους κανόνες του city break, δίνοντας μία καλή γεύση για τη δυναμική που έχει η αχαϊκή πρωτεύουσα σε αυτό το κομμάτι του τουρισμού.

Ένα πρόγραμμα που προήλθε από ιδέα του Επιμελητηρίου Αχαΐας με σκοπό να αναδείξει την πόλη μας προς το εξωτερικό, αλλά και να ενισχύσει μέσω των ξένων τουριστών την τοπική οικονομία και την αγορά της Πάτρας.

Πέρυσι, με την πτώση που έφερε ο κορωνοϊός στον εξωτερικό τουρισμό της χώρας και ειδικότερα στην περιοχή μας, το πρόγραμμα στην ουσία δεν υλοποιήθηκε. Δεν υπήρχαν τουρίστες για να υλοποιηθεί.

Φέτος τα πράγματα θα είναι διαφορετικά ή τουλάχιστον αυτά τα μηνύματα έρχονται από τους δύο μεγαλύτερους tours operators, που φέρνουν το 90% των τουριστών της Δυτική Ελλάδα, την TUI και τον Mouzenidis.

Σύμφωνα με τα μηνύματα αυτά το φετινό καλοκαίρι θα έρθουν στην Δυτική Ελλάδα το 70% των τουριστών που είχαν έρθει το καλοκαίρι του 2019. Πρόκειται, όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, για μία ιδιαίτερα αισιόδοξη εκτίμηση.

Να συνεχιστεί η προσπάθεια

«Είναι όπως το είπατε… Εκτιμήσεις» τονίζει ο Νίκος Ντάβος που «τρέχει» και φέτος το πρόγραμμα. «Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο από το να εκτιμούμε τις καταστάσεις και τα μηνύματα που έρχονται από το εξωτερικό, γνωρίζοντας ότι ανά πάσα στιγμή αυτά μπορεί να αλλάξουν».

Το culture and shopping με βάση τις εκτιμήσεις αυτές θα υλοποιηθεί, αρκεί φυσικά να υπάρξει και το ανάλογο ενδιαφέρον από τις επιχειρήσεις της Πάτρας για να συμμετάσχουν σε αυτό.

«Πιστεύω ότι είναι μια προσπάθεια αξιόλογη που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια και αξίζει να συνεχιστεί. Σίγουρα το εμπόριο, η εστίαση και γενικότερα η αγορά έχει «παγώσει» μετά από όλη αυτή την κατάσταση που βιώνει με τον κορωνοϊό, αλλά θεωρώ ότι κάθε επιχείρηση θα πρέπει να συμβάλει σε αυτή την προσπάθεια. Στην προσπάθεια για την τουριστική ανάδειξη της Πάτρας».

Το κίνητρο από το Επιμελητήριο

Μάλιστα στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να δοθούν τα ανάλογα κίνητρα προς τις επιχειρήσεις που σίγουρα οικονομικά είναι σε δύσκολη κατάσταση, το Επιμελητήριο προχώρησε στη απόφαση να επιδοτήσει ένα σημαντικό μέρος του κόστους συμμετοχής που μπορεί να έχει ένα κατάστημα για να βάλει την επιγραφή του στον χάρτη του προγράμματος.

Για παράδειγμα αν το κόστος συμμετοχής για μια επιχείρηση ήταν στα 180 ευρώ, τα 100 ευρώ από το ποσό αυτό θα δίνονται με την μορφή επιδότησης από το Επιμελητήριο. «Είναι ένα κίνητρο πιστεύω η απόφαση αυτή για κάθε επιχείρηση» τονίζει ο κ. Ντάβος.


Οι χάρτες στα ξενοδοχεία

Οι χάρτες του προγράμματος θα βρίσκονται σε 54 ξενοδοχεία της περιοχής σε όλη την διάρκεια του έτους και όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Με βάση τις εκτιμήσεις το 80% των ξενοδοχείων αυτών θα ανοίξει τη φετινή σεζόν παρά τις δυσκολίες.

Ωστόσο, ο μεγαλύτερος όγκος των επισκεπτών, αναμένονται από τον Ιούλιο και μετά. Θυμίζουμε ότι τα περασμένα καλοκαίρια όταν η Δυτική Ελλάδα είχε παρουσιάσει μια σημαντική δυναμική στον τουρισμό το πρόγραμμα αυτό υπολογίζεται ότι είχε φέρει συνολικά στην Πάτρα περισσότερους από 150.000 επισκέπτες.