Μπορεί το lockdown να έχει παύσει, όμως, οι ανάγκες για τις ευπαθείς ομάδες της Πάτρας και κυρίως για τους ηλικιωμένους στους οποίους απευθύνεται το πρόγραμμα «Βοήθεια για το Σπίτι» δεν έχουν μειωθεί.

Αντίθετα οι κλήσεις προς τους εργαζόμενους του προγράμματος, αλλά και γενικότερα προς τον Κοινωνικό Οργανισμό που κινεί το όλο θέμα, συνεχίζονται με τον ίδιο ρυθμό.

Άλλωστε, οι δικαιούχοι του προγράμματος είναι άτομα που με δυσκολία μπορούν να μετακινηθούν έξω από το σπίτι τους και ο εγκλεισμός τους όλους αυτούς τους μήνες της πανδημίας, δεν οφειλόταν μόνο στον κορωνοϊό.

Στους 14 μήνες από την στιγμή που ξεκίνησε η πανδημία οι κλήσεις που δέχτηκε το τηλεφωνικό κέντρο του προγράμματος και του Κοινωνικού Οργανισμού για να παρέμβει ξεπέρασαν τις 2.200.

Πολλές από αυτές τις περιπτώσεις αφορούσαν τα ίδια άτομα, δείγμα της ανάγκης που έχουν οι δικαιούχοι του προγράμματος για βοήθεια, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς, είτε είναι ανήμποροι για να μετακινηθούν, είτε έχουν διάφορα άλλα προβλήματα που δεν τους επιτρέπουν να εξυπηρετήσουν μόνοι τις ανάγκες τους.

Εξάλλου, το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτούς, ζουν μόνοι, μη έχοντας τους δικούς ανθρώπους για να τους βοηθήσουν, ενώ σε ορισμένες από τις περιπτώσεις αναφερόμαστε σε ανθρώπους που δεν έχουν καν οικογένεια ή που για διάφορους λόγους έχουν εγκαταλειφθεί.

Οι εργαζόμενοι του προγράμματος όλο αυτό το διάστημα τρέχουν για να τους εξυπηρετήσουν, πηγαίνοντας τους στο σπίτι φαγητό, φάρμακα που έχουν ανάγκη, προσφέροντας τους νοσηλευτικές υπηρεσίες ανάλογα με την κατάσταση τους, εκπληρώνοντας τις συνταγογραφήσεις για τις εξετάσεις τους ακόμα και συμβουλευτική για τη βελτίωση της ψυχολογίας τους και τη καλύτερη διαχείριση της πανδημίας.

Πάνω από 400 άτομα δικαιούχοι

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο αριθμός των δικαιούχων του προγράμματος έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας στα 420 με 450 άτομα, την ίδια στιγμή που δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη από το κράτος για την ενίσχυση του σε έμψυχο δυναμικό.

Οι εργαζόμενοι του προγράμματος είναι μόλις 11 στον αριθμό, ενώ το σύνολο των εργαζομένων στον Κοινωνικό Οργανισμό είναι 60. 

Προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που υπάρχουν ένα μέρος των εργαζομένων αυτών, αλλά και των συμβασιούχων που εργάζονται μέσω των κοινωφελών προγραμμάτων του ΟΑΕΔ, βοηθούν για την εξυπηρέτηση των κλήσεων που γίνονται από τους ηλικιωμένους.

Άλλωστε, ένα ποσοστό των δικαιούχων του προγράμματος, έχει ενταχθεί και σε άλλες δομές του Κοινωνικού Οργανισμού για την καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των αναγκών τους.