Τα δρομολόγια από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα - και το αντίστροφο - έχουν ξεκινήσει για τον Προαστιακό, όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι τα προβλήματα εξαφανίστηκαν.

Προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη συχνότητα των δρομολογίων και τα ωράρια τους, αλλά και με τεχνικά ζητήματα που εστιάζονται στην παλαιότητα της γραμμής.

Σε ότι αφορά τα δρομολόγια, πέρα από το ότι η γραμμή Άγιος Ανδρέας - Κάτω Αχαΐα έχει μόλις έξι την ημέρα, το βασικό έχει να κάνει με τις ώρες που δεν εξυπηρετούν ούτε τον κόσμο που πάει στη δουλειά του, ούτε και τους λουόμενους που το καλοκαίρι θέλουν να πάρουν το τρενάκι για να πάνε για μπάνιο στις κοντινές παραλίες δυτικά της Πάτρας.

Συγκεκριμένα τα δρομολόγια από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα ξεκινούν στις 6.30 το πρωί και το τελευταίο είναι στις 4.30 το απόγευμα. Αντίστοιχα από την Κάτω Αχαΐα προς την Πάτρα το πρώτο δρομολόγιο είναι στις 7 και το τελευταίο στις 5 το απόγευμα.

«Καταλαβαίνετε εύκολα γιατί ο κόσμος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί μέσα από τη συχνότητα αυτή των δρομολογίων και το ωράριο τους» τονίζει ο διαχειριστής της ομάδας Φίλοι Προαστιακού Σιδηρόδρομου Πάτρας, Βασίλης Γκλαβάς«Ο κόσμος θέλει να χρησιμοποιήσει το τρένο όμως δεν τον εξυπηρετεί».

Οι στάσεις και οι... αποστάσεις

Ένα επιπλέον θέμα σχετικά με το κατά πόσο η γραμμή είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τον κόσμο έχει να κάνει με τις στάσεις του τρένου.

«Οι κάτοικοι των Βραχνεΐκων με τους οποίους έχω μιλήσει δεν παίρνουν το τρένο γιατί η στάση είναι αρκετά κάτω από το κέντρο του χωριού και θα πρέπει να διανύσουν μία απόσταση για να φτάσουν στο σπίτι τους.

Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα για τους κατοίκους του Αλισσού. Το τρένο τους αφήνει κοντά στην παραλία και τα σπίτια τους είναι στο… βουνό. Επιπλέον οι κάτοικοι των Ροϊτίκων έχουν μείνει με το παράπονο αφού το τρένο δεν σταματάει καν στο χωριό τους» τονίζει ο κ. Γκλαβάς.  

Όσο για τον σταθμό της Κάτω Αχαΐας το θέμα είναι γνωστό. "Είναι αρκετά έξω από το κέντρο της πόλης, για να φτάσει από εκεί στην πόλη υπάρχει μία ανηφόρα χωρίς πεζοδρόμια που θα πρέπει να διασχίσεις, με τα αυτοκίνητα να περνούν δίπλα σου, ενώ για να πας στην παραλία από τον σταθμό χρειάζεται τουλάχιστον είκοσι λεπτά με τα πόδια.

Αν ο σταθμός φύγει από εκεί και πάει πιο κοντά στο κέντρο, αυτό θα μεγαλώσει την απόσταση και τον χρόνο που τώρα είναι τα 28 με 30 λεπτά. Το θέμα είναι να μειώνουμε τον χρόνο και όχι να τον μεγαλώνουμε". 


Οι δύο αυτόματες διαβάσεις

Όμως και για την γραμμή των Καμινίων τα πράγματα στα ωράρια των δρομολογίων δεν είναι και τόσο καλύτερα. Το τελευταίο δρομολόγιο είναι στις 6 το απόγευμα. Ο κόσμος ούτε και σε αυτή την περίπτωση μπορεί  εύκολα να εξυπηρετηθεί.

Ο κ. Γκλαβάς τονίζει: "Είναι προβλήματα που θα πρέπει να τα δουν οι αρμόδιοι αφού επηρεάζουν την επιβατική κίνηση η οποία παρόλο που έγινε αυτή η προέκταση προς την Κάτω Αχαΐα παραμένει μικρή, τουλάχιστον σε ότι αφορά τις νότιες συνοικίες".

Πέρα από τα δρομολόγια και τις στάσεις υπάρχουν και ελλείψεις. «Οι δύο αυτόματες διαβάσεις στα Καμίνια παραμένουν ως έχουν, δεν έχει αλλάξει κάτι, με αποτέλεσμα να υπάρχει καθυστέρηση στα δρομολόγια που πηγαίνουν προς την Κάτω Αχαΐα. Αυτό θα έπρεπε να είχε διορθωθεί από την πρώτη στιγμή από τον ΟΣΕ».

Σε γενικές γραμμές ο κ. Γκαλβάς βλέπει ατέλειες, κενά και ελλείψεις που τον οδηγούν στο εξής συμπέρασμα: «Το έργο, έτσι όπως φαίνεται πλέον, έγινε κυρίως για τις εντυπώσεις και για να μην χαθεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑΗ ουσία του όμως έχει μάλλον ήδη χαθεί.

Και η ουσία θα ήταν να γινόταν το έργο όπως έπρεπε, με ριζικές αλλαγές και νέα σύγχρονη γραμμή που να εξυπηρετεί τον κόσμο και συνδέει περιοχές, όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη».