Η Πάτρα μπορεί να έχει μία δεύτερη μαρίνα που να την εξοπλίσει με σύγχρονες υποδομές, στην κατεύθυνση της ανάδειξης του θαλάσσιου τουρισμού που αποτελεί κα τον τεράστιο πλούτο της πόλης;

Είναι ένα ερώτημα και αυτό που χρήζει απαντήσεις, ανάλογα βέβαια με τα δεδομένα. Δεδομένα που όμως διαφέρουν και δεν είναι για όλους τα ίδια.

Για παράδειγμα, κρίνοντας από τη στάση που έχει η δημοτική αρχή μέχρι ώρας στο θέμα της αξιοποίησης της υπάρχουσας μαρίνας, η θάλασσα, μάλλον δεν είναι πηγή πλούτου για τον δήμο.

Είναι κυρίως χώρος αναψυχής και ψυχαγωγίας. Αυτή άλλωστε είναι η κατεύθυνση του χαρακτήρα που έχει δώσει στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης.

Η μαρίνα δεν συμπεριλήφθηκε στον διαγωνισμό αυτόν προκειμένου να χαρακτηριστεί τουριστικός λιμένας, έτσι ώστε στη συνέχεια να γίνει για αυτή ένας ανεξάρτητος διαγωνισμός.

Όμως και αυτός δύσκολα θα κινείται στη συλλογιστική της αξιοποίησης του πλούτου της θάλασσας της. Μάλλον η αναβάθμιση της μαρίνας θα είναι για τις καλύτερες υπηρεσίες στα υπάρχοντα και στα διερχόμενα σκάφη.

Επανερχόμαστε λοιπόν στο ερώτημα: Η Πάτρα θα μπορούσε να έχει μία δεύτερη μαρίνα; Πάνω σε αυτό το ερώτημα έγινε μια αρκετά ενδιαφέρουσα διαδικτυακή ημερίδα από το σπιράλ όπου ακούστηκαν προτάσεις που θα μπορούσαν να δώσουν μία προοπτική σε ένα τέτοιο εγχείρημα.

Η νέα μαρίνα, με βάση τα όσα ακούστηκαν από τη συνεδρία του σπιράλ, όπου μεταξύ άλλων συμμετείχαν άνθρωποι που έχουν ασχοληθεί διεξοδικά με το θέμα του θαλάσσιου τουρισμού, χωροθετήθηκε στην εξής περιοχή:

Από το ύψος της Γούναρη έως τον μώλο της Αγίου Νικολάου. Ένα κομμάτι της παραλιακής ζώνης που έχει κάποιες βασικές υποδομές και που η μετατροπή του σε σύγχρονη μαρίνα, θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στο έργο για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης.

Οι απαντήσεις όμως που έρχονται για το όλο θέμα από κύκλους της Μαιζώνος είναι αναμενόμενες. Δεν υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση σε θέσεις ελλιμενισμού και κατά συνέπεια δεν υπάρχει και κανένας λόγος επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Ύστερα το συγκεκριμένο κομμάτι που έχει προταθεί είναι ένα από τα βασικά που συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, στην κατεύθυνση της αναψυχής και της ελεύθερης πρόσβασης στη θάλασσα.

Ο δήμος, σύμφωνα πάντα, με τους κύκλους αυτούς, δεν θα το «θυσίαζε», προκειμένου να έρθουν μεγάλα σκάφη και να φτιαχτεί εκεί μια mega yacht. Ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα και mega yacht για τη Μαιζώνος δεν μπορούν να συνδυαστούν. 

Πάντως, με βάση τα όσα ακούστηκαν στη διαδικτυακή ημερίδα από το σπιράλ μία νέα μαρίνα, σύγχρονου τύπου, είναι απαραίτητη για την Πάτρα, αν πραγματικά θέλει να δώσει βάση στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού της, κάτι που με τη σειρά του θα φέρει άλλες προοπτικές στην αχαϊκή πρωτεύουσα.

Όμως το είπαμε. Για τη Μαιζώνος η θάλασσα δεν είναι πλούτος, είναι αναψυχή. Και κάπου εδώ αρχίζει και τελειώνει η συζήτηση…