Αγωνία έχουν οι φίλοι του τρένου στην Πάτρα, σχετικά με το θέμα του σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου. 

Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν λανθασμένη την στάση του δήμου και των κατοίκων της βόρειας Πάτρας για την υπογειοποίηση της γραμμής του σύγχρονου τρένου, τονίζοντας ότι με την λύση αυτή επί της ουσίας καταργείται ο Προαστιακός.

Ένα υπογειοποιημένο τρένο, πέρα από το μεγάλο οικονομικό κόστος που θα έχει, τουλάχιστον σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν, δεν μπορεί να έχει έναν προαστιακό χαρακτήρα.

Επιπλέον, όπως λένε η υπογειοποίηση της γραμμής, έστω και με την μορφή cut and cover, συνιστά τη δημιουργία ενός είδους μετρό για το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση που χρηματοδοτεί το έργο και παίρνει τις τελικές αποφάσεις, έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να δεχθεί. 

Ανεξάρτητα από το αν το υπουργείο Υποδομών έχει δεχθεί την υπογειοποίηση του τρένου από το ύψος της Κανελλοπούλου και μετά, θεωρούν ότι ο ιδανικός και ο πιο ασφαλής  τρόπος για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα, είναι ένας και μοναδικός:

Η επιφανειακή χάραξη. Μάλιστα προτείνουν και συγκεκριμένες λύσεις στο ζήτημα της υπέργειας χάραξης. Οι αναρτήσεις που έχουν ανέβει στην σελίδα Φίλοι Προαστιακού Σιδηρόδρομου Πάτρας, πάνω στο όλο θέμα, είναι αρκετές.

Αναφερόμαστε σε μία σελίδα που τα μέλη του είναι άτομα που γνωρίζουν αρκετά καλά τα θέματα που αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές και τα σύγχρονα τρένα, έχοντας μεράκι πάνω σε αυτό.

Όπως λένε στο επιχείρημα του «τείχους» που αποτελεί το σημείο αιχμής για τους υποστηρικτές της υπόγειας χάραξης, η μορφή του cut and cover, θα δημιουργήσει και αυτή μια μορφή φράκτη, τουλάχιστον στις εισόδους και εξόδους του τρένου.

Από τις απόψεις που ξεχωρίσαμε στην σελίδα, είναι αυτή του Γιώργου Κορώνη. Αναφέρει τα εξής: «Η λύση για το τραίνο στην Πάτρα είναι απλή. Επιφανειακή μονή γραμμή διπλού εύρους στο ίχνος της υπάρχουσας μετρικής.

Έτσι και ο Προαστιακός θα λειτουργήσει και η κανονική γραμμή θα φτάσει στην Πάτρα. Σε περίπτωση που αρχίσουν προσφυγές στο ΣτΕ κλπ υπάρχει η εναλλακτική της ανακατασκευής της υπάρχουσας μετρικής και ανταπόκρισης με τα υπεραστικά τραίνα στο Ρίο.

Έτσι είναι έργο αναβάθμισης της ήδη υπάρχουσας γραμμής και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα όσο κι αν θέλουν να το εμποδίσουν κάποιοι με πρόσχημα ότι πρόκειται για καινούργιο έργο.

Το ιδανικό φυσικά είναι το διπλό εύρος και να τελειώνει το θέμα χωρίς καμία άλλη συζήτηση.  Το έργο μπορεί να γίνει με εθνικούς πόρους και με τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που θα εξοικονομηθούν μπορεί να αναβαθμιστεί και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου».

Σημειώνουμε ότι στην τελευταία συνάντηση που έγινε μεταξύ του Καραμανλή και του Πελετίδη στην Αθήνα ο πρώτος ήταν ξεκάθαρα αρνητικός για το θέμα της υπόγειας χάραξης από το ύψος του Ρίου έως στην Κανελλοπούλου.

Μένει να δούμε θα γίνει με το έργο της έλευσης του τρένου, καθώς σύμφωνα με το σύνολο της κοινής γνώμης αυτής της πόλης πρέπει να φτάσει, στην Πάτρα με κάθε τρόπο.