Εν αναμονή των πρωτοκόλλων για το άνοιγμα του τουρισμού βρίσκονται στο λιμάνι της Πάτρας, χωρίς επί της ουσίας να έχει αλλάξει κάτι για τη συγκεκριμένη πύλη εισόδου της Δυτικής Ελλάδας και της επικράτειας.

Όλο αυτό το διάστημα του lockdown δεν υπήρχε έτσι και αλλιώς καμία απαγόρευση της επιβατικής κίνησης, πέρα από αυτή που είχε ισχύσει κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας. 

Ωστόσο, η επιβατική κίνηση στο νέο λιμάνι έχει σαφώς επηρεαστεί τον τελευταίο χρόνο από την πανδημία, κάτι απολύτως φυσιολογικό, αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι για δύο μήνες (Μάρτιο – Απρίλιο του 2020), είχε σβήσει πλήρως.

Παράλληλα, ισχύει ακόμα το μέτρο του περιορισμού των επιβατών (στο 60% της χωρητικότητας του κάθε πλοίου) στο πλαίσιο της προστασίας κατά της διασποράς που έχει συμβάλει και αυτό στη μείωση της επιβατικής κίνησης.

Πάντως, από το τέλος του πρώτου lockdown η επιβατική κίνηση στο νέο λιμάνι της Πάτρας προσπαθεί να βρει τα πατήματα της και έχει μπει σε ένα καθεστώς σταδιακής ανάκαμψης που ελπίδα όλων είναι να κορυφωθεί τη φετινή τουριστική σεζόν.

Η εξωτερική κίνηση κατά τη διάρκεια του 2020

Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβάζει κανείς στην επίσημη ιστοσελίδα του ΟΛΠΑ η επιβατική κίνηση το 2020, του έτους δηλαδή της πανδημίας, έπεσε κοντά στο 50%.

Πιο συγκεκριμένα οι αναχωρήσεις και οι αφίξεις το 2019 στην κίνηση του εξωτερικού ανήλθαν στο σύνολο τους στους 484. 501 επιβάτες, το 2020 ο αριθμός αυτός παρουσίασε μια αισθητή πτώση, πέφτοντας στους 216.059.

Λιγότεροι δηλαδή από τους μισούς επισκέπτες πέρασαν τη πύλη του λιμανιού της Πάτρας.  Στην κίνηση του εσωτερικού το 2109 οι επιβάτες έφτασαν τους 142.638, ενώ το 2020 έπεσε στα 96.523.

Ανάλογη είναι η πτώση και σε επίπεδο κίνησης οχημάτων. Η κίνηση του εξωτερικού το 2019  στα Ι.Χ. ήταν στα 100.487 και το 2020 στα 47.177. Στα camper mini bus το 2019 ήταν στα 8.079 και το 2020 στα 4.900.  

Τα στοιχεία της εσωτερικής κίνησης του λιμανιού

Στην κίνηση του εσωτερικού το 2019 στα Ι.Χ ήταν 27.742 και το 2020 στα 22. 725. Στα camper mini bus, πάντα στην κίνηση του εσωτερικού, το 2019 ήταν στα 1.080 και το 2020 στα 810.

Αντίθετα η πτώση αυτή δεν ήταν τόσο μεγάλη σε επίπεδο εμπορικών δραστηριοτήτων που αποτυπώνονται μέσα από την κίνηση των φορτηγών.

Εκεί σε επίπεδο εξωτερικής κίνησης είχαμε 118.532 φορτηγά το 2019 και 108.186 το 2020. Σε επίπεδο εσωτερικής κίνησης το 2019 είχαμε 2. 307 φορτηγά, ενώ το 2020 είχαμε μια μικρή αύξηση με 2. 565.

Από τις χώρες της Ε.Ε. η πλειοψηφία των επιβατών

Πάντως, σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση και ειδικότερα την τουριστική κίνηση στο νέο λιμάνι της Πάτρας, η πλειοψηφία των επισκεπτών που έρχονται στην χώρα μας μέσω αυτού, προέρχονται κυρίως από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και από τη Μεγάλη Βρετανία.

Το αν την φετινή τουριστική σεζόν επιτευχθεί η ανάκαμψη της κίνησης στο νέο λιμάνι, αυτό θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την εμβολιαστική διαδικασία και το κατά πόσο θα έχει προχωρήσει τόσο στην χώρα μας, όσο και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.