Ο Μανούσος Μανουσάκης μετά από 34 χρόνια δημιουργεί ξανά σειρά για την ΕΡΤ.

Ο γνωστός σκηνοθέτης σε συνέντευξή του μίλησε για το πώς αισθάνεται που επιστρέφει στη δημόσια τηλεόραση, για του πρωταγωνιστές της σειράς, αλλά και για το αν τον έχει τρομάξει ο κορονοϊός.

Έπειτα από 34 χρόνια δημιουργείτε ξανά σειρά για την ΕΡΤ.

Μου φαίνεται περίεργο ότι έχει περάσει τόσος πολύς καιρός. Ο χρόνος παίζει παιχνίδια με τo μυαλό μου. Νομίζω πως ήταν χθες.

Πώς αισθάνεστε που επιστρέφετε στη δημόσια τηλεόραση;

Νοσταλγία. Χαίρομαι που η ΕΡΤ έκανε ολική επαναφορά. Ξαναβρίσκει το βηματισμό της ως ένα κανάλι που παράγει σειρές. Ένας τηλεοπτικός σταθμός που δεν κάνει σίριαλ είναι σαν ένα φούρνο που δεν κάνει ψωμί. Το σίριαλ αποτελεί την ψυχή ενός καναλιού. Ξαναπαίζεται. Δημιουργεί παράδοση και ιστορία. Τα τηλεπαιχνίδια, οι μαγειρικές εκπομπές, τα ριάλιτι είναι μιας χρήσεως. Η τηλεοπτική σειρά είναι αθάνατο προϊόν, ειδικά όταν βασίζεται σε έργα κλασικού δραματολογίου. Οι σειρές με ιστορικό θέμα δεν πεθαίνουν ποτέ.

Ετοιμάζετε τρεις μίνι σειρές αξιώσεων, με το «Βαρδιάνο στα σπόρκα», το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, να κάνει την αρχή.

Ιστορικός πυρήνας του διηγήματος είναι η χολέρα που έπληξε την Ευρώπη το 1865 και είχε εξαπλωθεί στην Αίγυπτο και την Κωνσταντινούπολη. Τα καράβια που περνούν από τα επίφοβα λιμάνια μπαίνουν καραντίνα σε ένα ξερονήσι. Αφηγείται την ιστορία της γρια-Σκεύως, η οποία μεταμφιέζεται σε άντρα, εξαπατά όλους τους υγειονομικούς και γίνεται βαρδιάνος, φύλακας δηλαδή, στα σπόρκα, τα μολυσμένα, επιχόλερα καράβια, προκειμένου να σώσει το γιο της που είναι άρρωστος σε ένα από αυτά που έχουν μπει στην καραντίνα.

Η επιλογή ενός διηγήματος που πραγματεύεται μια πανδημία προφανώς δεν ήταν τυχαία...

Όντως, δεν το επέλεξα τυχαία. Η ιστορία διαδραματίζεται πριν από 160 χρόνια. Αυτό που μας αποκαλύπτει ο Παπαδιαμάντης είναι το πώς λειτουργεί η κοινωνία κάτω από συγκεκριμένες πιέσεις. Βλέπουμε ακριβώς τις ίδιες συμπεριφορές των ανθρώπων, τόσο του απλού κόσμου όσο και της πολιτικής αρχής. Είναι σαν να μην έχει περάσει ούτε μία ημέρα απ' όταν γράφτηκε η νουβέλα, όχι μόνο εξαιτίας της αφορμής, του κεντρικού θέματος, αλλά κυρίως λόγω αυτής της ιδιαίτερης ικανότητας του Παπαδιαμάντη να περιγράφει την κοινωνία και τους χαρακτήρες με έναν απίστευτο ειρωνικό σαρκασμό, με κομμάτια χιούμορ διάσπαρτα μέσα σε αυτή την τραγική · και βαριά ατμόσφαιρα που διακατέχει μια κοινωνία η οποία απειλείται από την πανδημία. Βρίσκει ευκαιρία και κάνει μια πάρα πολύ σκληρή αλλά εποικοδομητική κριτική. Είναι φοβερά σύγχρονο το έργο.

Σας έχει τρομάξει το εύρος που έχει πάρει ο κορονοϊός;

Ασφαλώς με τρομάζει. Θα ήμουν παράλογος αν ισχυριζόμουν το αντίθετο. Ειδικά τώρα που εκ των πραγμάτων ερχόμαστε σε επαφή με παρά πολύ κόσμο, κάνουμε rapid tests σε όποιον μπαίνει στο γραφείο. Είμαστε σε συνεχή επιφυλακή. Οφείλουμε να διατηρήσουμε την ύπαρξη μας αλώβητη προς χάριν του σίριαλ, των παιδιών και των εγγονών μας.

Συνεργάζεστε με τη Ρένια Λουιζίδου και ένα πλήθος ακόμα καλών ηθοποιών.

Σε αυτό το διήγημα πρωταγωνιστεί η Ρένια Λουιζίδου που ' υποδύεται τη Σκεύω, ενώ κάνει την πρώτη της εμφάνιση η Τζένη Κοζάκου, η κόρη του Κωνσταντίνου Καζάκου και της Τάνιας Τρύπη, σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Συμμετέχουν ακόμα οι Τάκης Βαμβακίδης, Αλέξανδρος Μούκανος και Μαρία Καβουκίδου, ενώ εμφανίζονται στο σύνολο 80 ηθοποιοί.

Μιλάμε για πολύ μεγάλη παραγωγή.

Είναι τεράστια παραγωγή, εφάμιλλη του «Κόκκινου ποταμιού».

Σε ποιο νησί θα γίνουν γυρίσματα;

Αυτήν τη στιγμή κάνουμε έρευνα. Προσπαθούμε να βρούμε ένα νησί που να έχει διατηρήσει αρκετά το χαρακτήρα εκείνης της εποχής, είπε στο 7 Μέρες TV.