Διστακτικός ήταν ο κόσμος αυτές τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας στις αγορές του για τις πασχαλινές λαμπάδες, παρόλο που το ενδιαφέρον ήταν έντονο και ανεβασμένο σε σύγκριση με άλλες χρονικές περιόδους.

Οι νονοί έτρεξαν να πάρουν τις λαμπάδες για τα παιδιά που έχουν βαφτίσει και να τους κάνουν το δώρο τους εν όψει της Ανάστασης και του Πάσχα ως είθισται.

Ωστόσο, σύμφωνα με την Χαρά Καραβαγγέλη, της ομώνυμης επιχείρησης κεριών και κηροπλαστείου της Πάτρας, το καταναλωτικό κοινό ήταν για ακόμα μία χρονιά φειδωλό στις αγορές του, χωρίς να αγοράζει πολλά πράγματα, όπως γινόταν παλιότερα, αλλά τα απολύτως αναγκαία.

«Σίγουρα αυτές τις μέρες, λόγω του είδους υπάρχει μια μεγαλύτερη ζήτηση, σε σύγκριση με άλλες περιόδους, όμως ακόμα και τώρα ο κόσμος είναι συγκρατημένος» σχολιάζει η ίδια.

Σε ότι αφορά τα σχήματα λαμπάδων, πέρα από τα κλασικά, σημείο αναφοράς για το φετινό Πάσχα, είναι αυτά που παραπέμπουν στον κορωνοϊό.

Ωστόσο, τουλάχιστον στο τομέα της λαμπάδας και των βαφτιστικών κεριών υπήρχε μια ζήτηση. Ο τομέας που υπέστη καθίζηση, σε όλη τη διάρκεια του lockdown και δεν μπόρεσε να ανακάμψει ούτε τις μέρες του Πάσχα, παρόλο που άνοιξαν οι ναοί, ήταν αυτός του εκκλησιαστικού κεριού.

«Στο εκκλησιαστικό κερί είχαμε μια πτώση που ξεπέρασε το 90% και μπορώ να πω ότι άγγιξε το 100%. Σε όλη τη διάρκεια του lockdown, με τις εκκλησίες να είναι κλειστές, δεν υπήρχε καμία παραγγελία από τους ναούς.

Ακόμα και κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας οι παραγγελίες κεριών ήταν περιορισμένες με τον τρόπο που λειτουργούν οι εκκλησίες λόγω των μέτρων προστασίας και με την περιορισμένη προσέλευση του κοινού».

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες του είδους το χτύπημα της πανδημίας στο εκκλησιαστικό κερί θα έχει σημαντικές και αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις τους, επιπτώσεις που θα έχουν μία μακροπρόθεσμη πνοή και θα είναι εμφανείς και τους επόμενους μήνες μετά το lockdown.