Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνει συνάντηση του Κώστα Πελετίδη, με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή για την υπογειοποίηση του τρένου.

Στόχος των κυβερνώντων είναι να προχωρήσει όσο γίνεται πιο σύντομα το έργο για να μπορέσει το τρένο να φτάσει γρήγορα στο νέο λιμάνι και να το αναδείξει σε ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι περίπου 514 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου ο διαγωνισμός ενδέχεται να βγει στον αέρα ακόμη και εντός του καλοκαιριού.

Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε ο κ. Καραμανλής στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού στην Πάτρα η υπογειοποίηση του τρένου θα ξεκινά από την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος της γραμμής θα γίνεται στην περιοχή της Ακτής Δυμαίων.

Η υπογειοποίηση αυτή θα είναι με την μορφή cut and cover. Η υπόγεια γραμμή θα διασχίζει έτσι το μεγαλύτερο κομμάτι του αστικού ιστού της Πάτρας, κατά μήκος της παραλιακής ζώνης.

Η υπόγεια γραμμή θα έχει μήκος 5,16 χιλιόμετρα, ενώ μέσα από την κατασκευή θα προκύψει έκταση 70 στρεμμάτων στην οποία θα γίνει ανάπλαση για να αποδοθεί στους πολίτες.

Η χάραξη της νέας διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής θα είναι από το σημείο που υπάρχει ήδη, με την διαφορά ότι πλέον δεν θα είναι μονή και ένα μεγάλο μέρος της από υπέργεια θα γίνει υπόγεια.

Πέρα από τα 5,16 χιλιόμετρα, άλλα 1,7 χιλιόμετρα περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου, ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χιλιόμετρα, εκτός πυκνής αστικής δόμησης.

Ο προαστιακός θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά, καθώς διατηρούνται και οι 8 υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο λιμάνι.


Το τμήμα Ρίο - Κανελλοπούλου

Το σημείο αιχμής με το οποίο διαφωνούν οι δύο πλευρές, με τον δήμο να υποστηρίζει ότι μπορεί να υλοποιηθεί και αυτό και να περάσει το τρένο υπόγεια και όχι υπέργεια, έχει να κάνει με το τμήμα του Ρίου – Κανελλοπούλου.

Το υπουργείο Υποδομών και η ΕΡΓΟΣΕ είχαν υποσχεθεί στο δήμο και στους κατοίκους των βορείων τμημάτων της Πάτρας που ζητούν διακαώς την υπογειοποίηση της γραμμής, ότι θα μελετήσουν εάν τεχνικά και οικονομικά είναι εφικτό να υπογειοποιηθεί και το κομμάτι αυτό, συνολικού μήκους 3,1 χιλιομέτρων.

Από την πλευρά της η δημοτική αρχή θα παρουσιάσει τη δική της οικονομοτεχνική μελέτη υποστηρίζοντας ότι είναι ένα έργο που μπορεί να γίνει και ότι το κόστος δεν θα ξεπεράσει τα 40 εκατομμύρια ευρώ, αλλά ότι υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία εκτός του ΕΣΠΑ που μπορούν να αξιοποιηθούν για τον σκοπό αυτόν.

(Με πληροφορίες από "Νεολόγο").