Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA3 “Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture” (T4E), την Τρίτη 30 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση Ελλήνων και Κυπρίων μαθητών με θέμα τις διαφορές και τις ομοιότητες των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων. Οι Δημήτρης Ηλιόπουλος, Τατιάνα Καλτσονούδη, Νεκταρία Κανέλλη, Τάνια Λεοντίτση, Αναστασία Λιόλιου, Φωτεινή Μπαλκάμου, Γιώργος Πανοβράκος, Άννα Παπαχρήστου, Έλλη Σωτηροπούλου και Ελένη-Μαρία Τριάντη, μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του Πρότυπου Γυμνασίου Πάτρας και συμμετέχοντες στο πρόγραμμα με υπεύθυνη εκπαιδευτικό τη φιλόλογο Νίκη Ευσταθοπούλου, αποτέλεσαν την ελληνική πλευρά. Συναντήθηκαν με τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου του Γυμνασίου Πόλεως Χρυσοχούς, ένα σχολείο της Πάφου στο βορειοδυτικό μέρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Υπεύθυνος για το συντονισμό της διαδικτυακής συνάντησης ήταν ο Κύπριος φιλόλογος Στέλιος Κυριακού, ενώ παρευρέθηκε και ο πρεσβευτής της δράσης T4E, Γιώργος Γιωτόπουλος.

Ο κος Γιωτόπουλος προλόγισε ενημερώνοντας ότι το πρόγραμμα T4E με το δίκτυο εκπαιδευτικών και μαθητών του και σε συνεργασία με κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς, προωθεί καίριες αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως τη δημοκρατική κουλτούρα, τα θεμελιώδη δικαιώματα, τη διαπολιτισμική κατανόηση. Απώτερος στόχος είναι οι μελλοντικοί ευρωπαίοι πολίτες να αποκτήσουν κοινωνικές και πολιτικές ικανότητες και γνώσεις. Απευθυνόμενος στους μαθητές τόνισε τη σημασία της απόκτησης ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) με κεντρικές την ενσυναίσθηση, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και την ενεργητική ακρόαση, γιατί οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες τόσο για προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίηση, αλλά και για μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία.

Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι μαθητές: οι μαθήτριες Έλλη Σωτηροπούλου και Ελένη-Μαρία Τριάντη του Πρότυπου Γυμνασίου Πάτρας παρουσίασαν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ οι μαθήτριες Ουρανία Λαζάρου και Μαργαρίτα Μελή του Γυμνασίου Πόλεως Χρυσοχούς παρουσίασαν τη δομή του Κυπριακού συστήματος εκπαίδευσης. Οι μαθητές και των δύο σχολείων απηύθυναν ερωτήσεις και αντάλλαξαν απόψεις για τα δύο εκπαιδευτικά συστήματα. Ομοιότητες που επισήμαναν οι μαθητές ήταν η ύπαρξη Πανελληνίων και Παγκύπριων εξετάσεων αντίστοιχα που κρίνουν την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, το φορτωμένο πρόγραμμα των μαθητών με σχολικά και εξωσχολικά μαθήματα, αλλά και τα ίδια σχολικά εγχειρίδια. Διαφορές που κέντρισαν το ενδιαφέρον των Ελλήνων μαθητών ήταν ότι οι Κύπριοι μαθητές φορούν στολή, ενώ δε λαμβάνουν βαθμολογία στο Δημοτικό. Ευχαριστώντας τον οικοδεσπότη της συνάντησης Στέλιο Κυριακού και το Γυμνάσιο Πόλεως Χρυσοχούς, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές εξέφρασαν την ελπίδα για μια δια ζώσης συνάντηση ώστε να γνωριστούν και να αναλύσουν περισσότερο το θέμα της εκπαίδευσης.