Αποφασισμένος πάση θυσία είναι να προχωρήσει το έργο της επέκτασης του Προαστιακού στην Κάτω Αχαΐα, είναι ο ΟΣΕ.

Αυτό προκύπτει ως συμπέρασμα μέσα από την αυτοψία που έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς την περασμένη εβδομάδα, παρουσία του αντιπεριφερειάρχη Αχαϊας Χαράλαμπου Μπονάνου, του προϊσταμένου του ΟΣΕ Πάτρας, Χρήστου Οικονόμου, αλλά και μηχανικών της ΤΡΕΝΟΣΕ.

Η τελευταία είχε εκφράσει ανοικτά τις επιφυλάξεις της κατά πόσο δύναται το τρένο του Προαστιακού να φτάσει στην Κάτω Αχαΐα. Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της αυτοψίας από τους συμμετέχοντες σε αυτή, οι γραμμές του τρένου, είναι σε πολύ καλή κατάσταση, ενώ δεν βλέπουν να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που να εμποδίζουν την άφιξη του Προαστιακού από την Πάτρα στην Κάτω Αχαϊα.   

Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε το κομμάτι της διαδρομής Καμίνια – Κάτω Αχαΐα, είναι σε καλύτερη κατάσταση από αυτό του Ρίου – Πάτρας, στο βόρειο τμήμα της πόλης. Μάλιστα, κατά την διάρκεια της αυτοψίας τα στελέχη του ΟΣΕ, τόνισαν ότι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να φτάνει ο Προαστιακός πέρα από τον σταθμό του ΟΣΕ στην Κάτω Αχαΐα, σε μία ακόμα πιο κοντινή απόσταση από το κέντρο της πόλης, ώστε ο επιβάτης να μην χρειάζεται να διανύσει τα 700 μέτρα που απέχει ο σταθμός από την πόλη.

Αυτό που φάνηκε είναι ότι η διοίκηση του ΟΣΕ ποντάρει πολλά στην εμπορική δυναμική της συγκεκριμένης γραμμής που αναμένεται να είναι μεγάλη τους καλοκαιρινούς μήνες, με τον κόσμο να πηγαίνει για μπάνιο στις δυτικές παραλίες έξω από την Πάτρα, με έναν εύκολο και σχετικά γρήγορο τρόπο.

Πολλές επιφυλάξεις για την αξιοπιστία του δρομολογίου

Ωστόσο, από την πλευρά των φίλων του Προαστιακού που παρακολουθούν το θέμα από κοντά, εκφράζονται αρκετές επιφυλάξεις για το πόσο αξιόπιστο θα είναι το δρομολόγιο με την υπάρχουσα κατάσταση της γραμμής.

Όπως υποστηρίζουν εκείνο που χρειάζεται για να μπορέσουν οι εμπλεκόμενοι να στηρίξουν ουσιαστικά το έργο είναι η ριζική αναβάθμιση της γραμμής με βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της χάραξης και αντικατάσταση των ξύλινων στρωτήρων με νέους τσιμεντένιους.

Μάλιστα, την παραπάνω άποψη την είχαν διαπιστώσει ειδικοί μηχανικοί που είχαν εξετάσει την γραμμή πριν από 12 χρόνια, μιλώντας τότε για μία αναγκαία ριζική αναβάθμιση της. Κι πάνω στο όλο θέμα εκφράζουν την απορία τους γιατί μετά την συντήρηση της γραμμής η ταχύτητα δεν επανήλθε στα 85 χλμ που ήταν αρχικώς, κατέβηκε στα 60;

Θυμίζουμε ότι μέχρι ώρας ο Προαστιακός κάνει το δρομολόγιο Άγιος Ανδρέας – Καμίνια, όμως το χρηματοδοτικό  πρόγραμμα της ΕΣΠΑ που "τρέχει" για το συγκεκριμένο έργο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος αναφέρει ως μοναδικό προορισμό την Κάτω Αχαΐα. Κατά συνέπεια ο Προαστιακός θα πρέπει να φτάσει πάση θυσία εκεί.

(Η φωτογραφία είναι από τη σελίδα του "Φίλοι Προαστιακού Σιδηρόδρομου Πάτρας").