Το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για την χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τη δημιουργία των e- shops τους, είναι στον «αέρα» όμως με βάση τα κριτήρια και τους όρους συμμετοχής, λίγοι θα είναι αυτοί οι επαγγελματίες που θα διεκδικήσουν να μπουν στον κατάλογο των δικαιούχων του.

Ειδικότερα αυτή την χρονική περίοδο που τα καταστήματα είναι κλειστά και δεν υπάρχει ρευστότητα. Μπορεί το ενδιαφέρον από τους επαγγελματίες του λιανικού εμπορίου να είναι μεγάλο, καθώς η εποχή της πανδημίας και οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται να ανάδειξαν ότι είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός e- shop. 

Όμως οι όροι του προγράμματος είναι τέτοιου που ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει πρώτα να πληρώσει από τη τσέπη του για την δημιουργία του και ύστερα να περιμένει τα χρήματα από το πρόγραμμα.

Χρειάζεται δηλαδή ένα κεφάλαιο κίνησης σε μία εποχή που χρήματα δεν υπάρχουν. Αυτό θα είναι το πρώτο εμπόδιο για τους καταστηματάρχες που θέλουν να φτιάξουν μία οργανωμένη διαδικτυακή σελίδα.

Επιπλέον για να μπει κανείς σε αυτό το πρόγραμμα χρειάζεται να έχει ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα. Αυτονόητο θα πείτε. Όμως δεν είναι. Ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων, με όλη αυτή τη ζημιά που έχει πάθει από την πανδημία και τα καταστήματα να παραμένουν κλειστά, δεν έχει τίποτα από τα δύο.   

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο μέσος όρος των χρημάτων που χρειάζεται μία επιχείρηση για να στήσει το δικό της e- shop , φτάνει τα 5.000 ευρώ και μαζί με το ΦΠΑ τα 6.200 ευρώ.

«Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για το λιανικό εμπόριο πλέον, το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, όμως θεωρώ ότι υπάρχουν αρκετοί όροι και προϋποθέσεις που θα αποκλείσουν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων» τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Κώστας Ζαφειρόπουλος.

Σημειώνουμε ότι με βάση τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου μόλις το 8% των εμπορικών καταστημάτων της Πάτρας διαθέτει ένα οργανωμένο e- shop, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το ηλεκτρονικό τους κατάστημα απέδωσε τις αντίστοιχες προσδοκίες την περίοδο του click away.