Πάνω από 12.000 εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων και των βαθμίδων, έχουν πεταχτεί εκτός των πινάκων του ΑΣΕΠ, εξαιτίας ενός λάθος του συστήματος που δεν μέτρησε τα τρία ευρώ της πληρωμής ενός παράβολου που ήταν απαραίτητο για τη συμπλήρωση των αιτήσεων.

Ανάμεσα τους και δεκάδες εκπαιδευτικοί από την Πάτρα και την Αχαΐα που εδώ και χρόνια "οργώνουν" τα σχολεία της περιοχής, πηγαίνοντας από χωριό σε χωριό ως αναπληρωτές για να συμπληρώσουν μόρια.

Η περιπέτεια των εκπαιδευτικών αυτών ξεκίνησε από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η πλατφόρμα του ΑΣΕΠ κατά τη διάρκεια της πληρωμής του παράβολου, για κάποιο άγνωστο λόγο δεν συνδέθηκε με το taxisnet.

Έτσι, όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί νόμιζαν ότι πλήρωσαν τα 3 ευρώ του παράβολου, χωρίς όμως να φαίνεται αυτό στην πράξη και χωρίς να μπορούν να το αποδείξουν. Η μόνη απόδειξη που έχουν είναι το μήνυμα του ΑΣΕΠ αμέσως μετά τη συμπλήρωση της αίτησης ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Τα αρμόδια υπουργεία το Παιδείας και το Εσωτερικών, βολεύτηκαν προφανώς με αυτή την εξέλιξη και έχοντας το σαν δικαιολογία, πέταξαν όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς από τους πίνακες μοριοδότησης, θέλοντας να πιστέψουν είτε ότι πήγαν να ξεγελάσουν το σύστημα, είτε ότι τσιγκουνεύτηκαν τα 3 ευρώ του παράβολου.

Αποτέλεσμα όλων αυτών; Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μένουν για τρία χρόνια εκτός πινάκων, χάνοντας τη χρονιά τους και το χειρότερο από όλα είναι ότι κινδυνεύουν να μείνουν και τα επόμενα χρόνια στην ανεργία.

Ο λόγος είναι ότι όταν τα επόμενα χρόνια τους δεχθεί το σύστημα ένα μεγάλο μέρος των συναδέλφων τους που στο μεσοδιάστημα θα έχουν εργαστεί στα σχολεία, αναμένεται να τους έχουν ξεπεράσει σε μόρια.

Κατά συνέπεια δεν θα μπορούν να προσληφθούν ούτε ως αναπληρωτές. Το πιο τραγικό από όλα; Πολλοί από αυτούς ήταν σε φάση μονιμότητας αφού δούλευαν ως αναπληρωτές για τουλάχιστον μία δεκαπενταετία.

Οι εκπαιδευτικοί των εκτός πινάκων για ένα παράβολο των 3 ευρώ έχουν ξεκινήσει τους μήνες αυτούς έναν αγώνα για τη δικαίωση τους, ζητώντας από την κυβέρνηση να αναγνωρίσει ότι το λάθος είναι του συστήματος και όχι ανθρώπινο και έτσι να τους δεχθούν στους πίνακες και πάλι.