Η παρατεταμένη απουσία των μαθητών από το φυσικό χώρο του σχολικού περιβάλλοντος για τον περιορισμό της διασποράς της πανδημίας περιόρισε σε σημαντικό βαθμό την πρόσβαση στους δρόμους της γνώσης, της ανάπτυξης δεξιοτήτων και της κοινωνικοποίησης.

Το σχολικό περιβάλλον συνιστά ουσιαστικό παράγοντα του αποτελεσματικού σχολείου. Ο ρόλος του είναι ιδιαίτερα σημαντικός στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών, μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της παραγωγικότητας των εκπαιδευτικών στο διδακτικό τους έργο.

Οι κοινές αντιλήψεις μαθητών και δασκάλων για το σχολείο, καθώς η ποιότητα και η συχνότητα της αλληλεπίδρασης μικρών και ενηλίκων απαρτίζουν το σχολικό περιβάλλον. Εύκολα, λοιπόν, γίνεται αντιληπτό πως δεν μπορούν να υιοθετηθούν διλήμματα, όπως «σχολείο ή λιανεμπόριο». Η παιδεία αποτελεί βασική προτεραιότητα κάθε πολιτισμένης κοινωνίας.
Η λειτουργία του σχολείου σηματοδοτεί μια μακρά και εξελισσόμενη διαδικασία για τους μαθητές και δημιουργεί ένα πλαίσιο προσαρμογής, κοινωνικοποίησης, συναισθηματικής ωρίμανσης και προσέγγισης της γνώσης.
Η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, ως αντίδοτο στην ακινησία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, λόγω της αναστολής λειτουργίας των σχολείων, προσφέρει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Παρά τις εγγενείς αδυναμίες της χώρας μας σε αυτόν τον τομέα συντελείται ένα μικρό θαύμα. Το Υπουργείο Παιδείας τόλμησε και οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται, ξεπερνώντας εμπόδια και δυσκολίες.

Η προσπάθεια των εκπαιδευτικών είναι συγκινητική. Ιδιαίτερα, στη βοήθεια που προσφέρουν στους αδύναμους μαθητές, καθώς και σε εκείνους που για διάφορους λόγους δε συγχρονίζονται με την τηλεκπαίδευση. Για άλλη μια φορά οι εκπαιδευτικοί επιβεβαιώνονται ως η «ψυχή» του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια εξ ανάγκης διαδικασία, που η συνεισφορά της όμως αποδεικνύεται τεράστια στην προσπάθεια να κρατηθεί στενή η επαφή του μαθητή με το σχολείο και τους δασκάλους, όρθιο το δημόσιο σχολείο και ζωντανό το όνειρο των παιδιών.

Γνωρίζουμε πως βρισκόμαστε εν μέσω θυέλλης, στην καρδιά της πανδημίας, του χειμώνα και των δυσκολιών. Σε ορισμένες περιοχές, όπως και στην Αχαΐα η απογοήτευση από την τροπή της πανδημίας είναι έκδηλη.
Η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων τον τελευταίο μήνα έμοιαζε με όαση μέσα στο θολό τοπίο του φονικού ιού. Την 11η Ιανουαρίου, που άνοιξαν τα σχολεία θαρρείς πως το ημερολόγιο έγραφε 11 Σεπτεμβρίου και ο χειμώνας προσιδίαζε με φθινόπωρο.

Ωστόσο, τα γέλια των παιδιών, η ανακούφιση των γονιών και η αισιοδοξία των εκπαιδευτικών από τη λειτουργία των σχολείων έδωσαν τη θέση τους πάλι σε ένα δωμάτιο του σπιτιού με θέα την οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού τηλεφώνου.

Η εκπαιδευτική διαδικασία που σαρκωνόταν στο σχολείο μετατοπίζεται πάλι στην τηλεκπαίδευση, που είναι η ασφαλέστερη εκπαιδευτική επιλογή παιδαγωγικής στήριξης των μαθητών μας αυτήν την περίοδο.

Οι εκπαιδευτικοί και τούτη τη φορά θα κάνουν τιτάνια προσπάθεια. Η Διοίκηση της Εκπαίδευσης θα μεριμνήσει για να μη χαθεί ούτε μία διδακτική ώρα. Οι γονείς με πνεύμα κατανόησης, συνεργασίας και αλληλεγγύης ας συνδράμουν, ώστε η τηλεκπαίδευση να πετύχει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα στην πρόοδο των μαθητών.