Και ενώ η κρίση του Covid-19 δείχνει ολοένα και να βαθαίνει, ταυτόχρονα τα εκπαιδευτικά ζητήματα , που επηρεάζονται άμεσα από την εξέλιξη της πανδημίας, βρίσκονται να βαδίζουν σε «τεντωμένο σχοινί». Μαθητές και εκπαιδευτικοί βιώνουν μια παρατεταμένη και πρωτόγνωρη κατάσταση, χωρίς την προοπτική στην «κανονικότητα» να μοιάζει εφικτή, τουλάχιστον άμεσα.

Σχολεία ξανακλείνουν, υγειονομική θωράκιση δεν ήρθε ποτέ, εκτός από κάποια σπασμωδικά μέτρα που πολλές φορές προκάλεσαν και θυμηδία, γεγονότα που επιτείνουν την ανασφάλεια το άγχος και το φόβο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Και πολλές φορές προκαλούν θυμό.

Οι νέες καταστάσεις όμως, προκαλούν και νέα δεδομένα. Μέχρι στιγμής πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί που δεν μπορέσαν να ανανεώσουν τον ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό, ενώ χιλιάδες μαθητές διάγουν 7 σχολικές ώρες και 4 φροντιστηριακές…με ένα κινητο! Αντιλαμβάνεται κανείς πως η «εκπαιδευτική καραντίνα» η αλλιώς «μαθητικό λοκντάουν» έχει δημιουργήσει νέες ανισότητες και έρχεται να γκρεμίσει παλιές ιεραρχίες. Συν του γεγονότος ότι η πλατφόρμα του ΥΠΕΠΘ δεν εξασφαλίζει καμία προστασία προσωπικών δεδομένων, αφού τις προάλλες σε λύκειο της Πάτρας μαθητές και καθηγητής είχαν την εντύπωση πως στο μάθημα τους είχε «εισχωρήσει» η Υπουργός Παιδείας(!). Φυσικά δεν ήταν κανείς άλλος παρά κάποιος ευφάνταστος χάκερ.

Πέρα από τα τραγελαφικά γεγονότα, είναι κρίσιμο οι ιθύνοντες να σκεφτούν, πως παρότι η τηλεκπαίδευση φαίνεται πως «ήρθε για να μείνει», θα ήταν χρήσιμο να επεξεργαστούν τρόπους ανοίγματος των σχολείων. Με ασφάλεια και με βάση τα πρότυπα των χωρών του εξωτερικού. Αλλιώς η μαθητιώσα νεολαία και η μέση ελληνική οικογένεια θα έρθουν ενώπιον πρωτοφανών φαινομένων, οπου θα παρατηρούμε μαθητές της φετινής Γ Λυκείου να συμμετέχουν στις Πανελλήνιες έχοντας «κατέβει» σε γραπτούς διαγωνισμούς με πλήρεις συνθήκες εξετάσεων , μόλις στην Α’ Λυκείου. Και με βάση αυτό οι φετινοί μαθητές της Β ‘Λυκείου, είναι πιθανόν, να έχουν γράψει περισσότερα διαγωνίσματα διαδικτυακά από ότι σε φυσική τάξη, ενώ πριν τις Πανελλήνιες η τελευταία τους φυσική εξέταση να είναι στο Γυμνάσιο!

Αυτά είναι τα σημαντικά. Και όχι αν θα υπάρξει ή όχι πανεπιστημιακή αστυνομία.