Αν διαπιστώνετε ότι η μαγιονέζα του εμπορίου βρίσκεται συχνά στο σάντουιτς ή στη σαλάτα σας, τότε δοκιμάστε να φτιάξετε τη δική σας πιο ελαφριά και υγιεινή βερσιόν, με λιγότερα κορεσμένα λιπαρά.

Η μαγιονέζα μοιάζει σαν απαραίτητο συστατικό στο τοστ ή στο ντρέσινγκ της σαλάτας, ενώ η πλούσια γεύση της μας έχει κάνει να την έχουμε πάντα στο ντουλάπι μας. Σε ποσότητα μιας κουταλιάς της σούπας, όμως, αποδίδει σχεδόν 100 θερμίδες, 1,6 γραμμάρια κορεσμένα λιπαρά, αλλά κα περίπου 6mg χοληστερόλη. Γιατί, λοιπόν, να μην τη φτιάξετε μόνοι σας, βελτιώνοντας τη διατροφική της αξία;

Ρίξτε σε ένα μπολ ένα αβγό και τον κρόκο από άλλο ένα (φροντίστε να είναι σε θερμοκρασία δωματίου), 1 κουταλάκι του γλυκού μουστάρδα, 1 κουταλιά της σούπας ξίδι και χτυπήστε τα με το μίξερ σε υψηλή ταχύτητα για περίπου 1 λεπτό. Προσθέστε 130ml ελαιόλαδο, σε χαμηλή ροή, καθώς χτυπάτε το μείγμα, βλέποντάς το να πήζει.

Συνεχίστε το χτύπημα με άλλα 100 ml ελαιόλαδο και όταν σταματήσετε, προσθέστε λίγο αλάτι και λίγο πιπέρι. Τέλος, προσθέστε και το μισό χυμό ενός λεμονιού και ανακατέψτε λίγο ακόμη, μέχρι η γεύση του να γίνει όπως την επιθυμείτε. Μπορείτε να πειραματιστείτε και με μπαχαρικά όπως κουρκουμά ή κρόκο Κοζάνης.

Βάλτε τη μαγιονέζα σε ένα μπολ, καλύπτοντάς τη με διάφανη μεμβράνη, και τοποθετήστε τη στο ψυγείο όπου διατηρείται περίπου 5 μέρες με 1 εβδομάδα.

Αυτή η σπιτική μαγιονέζα περιέκει μονοακόρεστα λιπαρά από το ελαιόλαδο, όπως και βιταμίνη C από το λεμόνι, ενώ το ξίδι της χαρίζει αντιμικροβιακή και αντικαρκινική δράση.

Πηγή: clickatlife.gr