Άνοιξαν τα καταστήματα του λιανικού εμπορίου και όλα μέχρι ώρας έχουν κυλήσει ομαλά, με τα μαγαζιά να τηρούν τα μέτρα, εφαρμόζοντας το πρωτόκολλο και ο κόσμος να ανταποκρίνεται στους κανόνες.

Δεν παρατηρούνται έτσι ούτε συνωστισμοί, ούτε συναθροίσεις, αντίθετα ακόμα και στις περιπτώσεις εκείνες που υπάρχει μια μεγαλύτερη κίνηση, ο κόσμος περιμένει υπομονετικά απ' έξω, φορώντας τη μάσκα του.

Όλα λοιπόν κυλούν ομαλά και επιβεβαιώνεται αυτό που από την πρώτη στιγμή φώναζαν οι έμποροι, ότι τα μαγαζιά τους και γενικότερα η αγορά δεν αποτελεί εστία μετάδοσης του ιού.

Σε ότι αφορά την κίνηση που έχει παρατηρηθεί σε αυτές τις πρώτες μέρες της λειτουργίας των καταστημάτων, οι μεγάλοι κερδισμένοι σε σύγκριση με το σύστημα του click away είναι αυτοί που είχαν και τις μεγαλύτερες απώλειες κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Δηλαδή τα καταστήματα ρουχισμού και υποδημάτων. Ο κόσμος που δεν είχε προχωρήσει σε σχετικές αγορές, εξαιτίας του ότι δεν του δινόταν η δυνατότητα να δοκιμάσει και να προβάρει τα ρούχα που τον ενδιέφεραν, έσπευσε να κάνει τα ψώνια του και να αγοράσει ότι είχε ανάγκη.

Οι εκπτώσεις, άλλωστε, στα καταστήματα της Πάτρας, είναι αρκετά υψηλές, φτάνουν το 40% με 50%, ενώ υπάρχουν και σημαντικές ευκαιρίες αφού το εμπόρευμα που έχουν πάρει τα μαγαζιά από τον Νοέμβριο είναι ουσιαστικά καινούργιο.

Και επειδή θέλουν τα περισσότερα να ξεστοκάρουν και να ξεκινήσουν τις παραγγελίες τους για τη εαρινή σεζόν, υπάρχουν και άλλες ευκαιρίες, πίσω από τις βιτρίνες, αρκεί να έχει χρόνο και όρεξη κανείς να κάνει την ανάλογη έρευνα.

Πάντως, πέρα από τα καταστήματα ρουχισμού και υποδημάτων που αυτές τις μέρες είδαν μία αυξημένη κίνηση στα μαγαζιά τους, αρκετά καλά τα πήγαν τα είδη με καλλυντικά και γυναικεία αξεσουάρ. Κίνηση όμως είχαν και τα μαγαζιά με τα ηλεκτρονικά είδη όπου και εκεί υπάρχουν σημαντικές προσφορές.

Το ζήτημα των "ουρών" στις αλυσίδες

Γενικότερα, οι πρώτες μέρες της λειτουργίας των καταστημάτων ήταν αρκετά ικανοποιητικές, κάτι που για τον εμπορικό κόσμο ήταν αναμενόμενο σε έναν βαθμό.

Το θέμα είναι αν η κίνηση αυτή θα κρατήσει και τη δεύτερη εβδομάδα των εκπτώσεων, ενώ για ακόμα μία φορά τίθεται για τις τοπικές επιχειρήσεις το ζήτημα του ανταγωνισμού με τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων των πολυεθνικών εταιρειών.

Οι ουρές έξω από τα καταστήματα αυτά, ειδικότερα από ένα δυναμικό κομμάτι του καταναλωτικού κοινού όπως είναι τα άτομα νεαρής ηλικίας, είναι ένα ζήτημα για την τοπική αγορά που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Ο Εμπορικός Σύλλογος έχει κάνει τη δική του καμπάνια για τη στήριξη της τοπικής οικονομίας, σε μία περίοδο που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις την έχουν περισσότερο από ποτέ ανάγκη και ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας που είναι και αυτό μέρος της αγοράς, δείχνει να έχει καταλάβει. Μένει βέβαια αυτό να φανεί στην πράξη.