Ως έναν «Πρωθυπουργό με σημαντικό όραμα» παρουσιάζει το περιοδικό Monocle τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο νεότερο πρωτοσέλιδό του, που έρχεται σε συνέχεια του προηγούμενου τεύχους, το οποίο φιλοξενούσε στο εξώφυλλο την ελληνική σημαία και κατέτασσε την χώρα μας στις σημαντικότερες δυνάμεις με κριτήριο την «ήπια ισχύ».

Δηλαδή, τις επιδόσεις στα πεδία της διπλωματίας, της διεθνούς πολιτικής και της πολιτιστικής επιρροής.

Οι Tyler Brûlé και Andrew Tuck, διευθυντής σύνταξης και αρχισυντάκτης του περιοδικού αντίστοιχα, σημειώνουν ότι ως Πρωθυπουργός της Ελλάδας ο Κυριάκος Μητσοτάκης «πατάει “play” στις πιο φωτεινές φιλοδοξίες της χώρας του και, μετά από χρόνια στη γεωπολιτική ερημιά, επιδιώκει να ανανεώσει την οικονομία και να δώσει στον κόσμο έναν νέο ορισμό του “ελληνικού brand”. Μετατρέπει την Ελλάδα σε μια χώρα ήπιας ισχύος που αξίζει κανείς να παρακολουθήσει».

Οι δύο δημοσιογράφοι σχολιάζουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δίνει ώθηση «στην αναπτέρωση της εθνικής αυτοπεποίθησης μετά από χρόνια επίπονης οικονομικής λιτότητας και μιας λαϊκίστικης κυβέρνησης», ενώ ο τίτλος της συνέντευξης -«Strike up the brand»- είναι αφιερωμένος στο σχέδιο ανανέωσης και αναβάθμισης της διεθνούς εικόνας της χώρας.

Οι Tyler Brûlé και Andrew Tuck μνημονεύουν επίσης «την επιστροφή πολύ ταλαντούχων Ελλήνων της Διασποράς, τη γρήγορη αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων, την παροχή φορολογικών κινήτρων που έχουν στόχο να ενθαρρύνουν μια ολοένα και πιο δραστήρια start-up σκηνή, και μία ανανεωμένη αποφασιστικότητα η Ελλάδα να διαδραματίσει καθοριστικό διπλωματικό, στρατιωτικό και οικονομικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου οι σχέσεις με την Τουρκία είναι τεταμένες».

Ο Πρωθυπουργός στέλνει το μήνυμα ότι η Ελλάδα διαπνέεται σήμερα από μία νέα εθνική αυτοπεποίθηση, καλλιεργεί μια νέα εικόνα στο εξωτερικό βασιζόμενη στο ταλέντο και στις αναξιοποίητες δυνατότητές της, ενώ παράλληλα δρομολογεί το μετασχηματισμό της οικονομίας της και ανοικοδομεί τη χαμένη εμπιστοσύνη ανάμεσα στους πολίτες και στο κράτος.

«Την προηγούμενη χρονιά ήρθαμε αντιμέτωποι με προκλήσεις σε διάφορα μέτωπα. Δεν αναφέρομαι μόνο στην πανδημία. Αντιμετωπίσαμε σοβαρά ζητήματα με την Τουρκία, αλλά και στο μεταναστευτικό. Ήταν σαν να ήμασταν διαρκώς σε καθεστώς διαχείρισης κρίσεων. Αλλά η ελληνική κοινωνία πραγματικά επέδειξε ενότητα, ειδικά κατά το πρώτο στάδιο της πανδημίας. Η εθνική μας αυτοπεποίθηση τονώθηκε πάρα πολύ», αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Υπάρχει μια γενικευμένη εντύπωση πως η χώρα έχει αφήσει πίσω της την εποχή της κρίσης, επικρατεί μια νέα αίσθηση εθνικής αυτοπεποίθησης -η οποία είναι έκδηλη σε μεγάλο βαθμό στη Διασπορά», τονίζει ο Πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι αυτό δίνει επιπλέον κίνητρο στους Έλληνες του εξωτερικού να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, αντιστρέφοντας το brain drain.