Όλοι οι άνθρωποι τείνουμε να ξεχνάμε μερικές φορές, ειδικά όταν έχουμε ένα πιεσμένο πρόγραμμα. Αν και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό, η απώλεια μνήμης μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας. Η κληρονομικότητα παίζει σημαντικό ρόλο στην απώλεια μνήμης, ειδικά σε σοβαρές νευρολογικές καταστάσεις όπως η νόσος του Alzheimer. Ωστόσο, η διατροφή και ο τρόπος ζωής σας επηρεάζουν επίσης την εγκεφαλική σας λειτουργία. Ορίστε λοιπόν μερικοί φυσικοί τρόποι να ενισχύσετε τη μνήμη σας, όπως αναφέρει το vita.

*Ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή

Η διατροφή μας επηρεάζει τα πάντα, από το βάρος και το δέρμα μας μέχρι τη διάθεση και τη μνήμη μας. Προκειμένου λοιπόν να έχετε μια διατροφή που προστατεύει τη λειτουργία του εγκεφάλου σας, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές.

-Περιορίστε την κατανάλωση ζάχαρης

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης έχει συνδεθεί με πολλά προβλήματα υγείας και χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της γνωστικής εξασθένησης. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και επεξεργασμένους υδατάνθρακες μπορεί να οδηγήσει σε κακή μνήμη και αλλαγές στον εγκέφαλο.

-Αυξήστε τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν στα λιπαρά ψάρια και το αβοκάντο φαίνεται ότι μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της σκέψης, της συγκέντρωσης και της μνήμης.

-Μείνετε μακριά από το αλκοόλ

Το αλκοόλ προκαλεί νευροτοξικές επιδράσεις στον εγκέφαλο. Επαναλαμβανόμενα επεισόδια υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ μπορεί να βλάψουν τον ιππόκαμπο, ένα μέρος του εγκεφάλου που παίζει ζωτικό ρόλο στη μνήμη.

-Επιλέξτε τη μαύρη σοκολάτα για γλυκό

Η μαύρη σοκολάτα μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και να βελτιώσει τη μνήμη και τη διάθεση, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά της σε φλαβονόλες.

*Βάλτε στη ζωή σας τη γυμναστική

Η αερόβια άσκηση παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο για την λειτουργία της μνήμης. Καθώς γυμνάζεστε, το σώμα σας εκκρίνει ένα ευρύ φάσμα νευροχημικών, συμπεριλαμβανομένων των αυξητικών παραγόντων που διεγείρουν τα εγκεφαλικά κύτταρα στην περιοχή του ιππόκαμπου. Αυτή είναι η περιοχή του εγκεφάλου που είναι κρίσιμη για την αποθήκευση μακροχρόνιων αναμνήσεων. Σχετική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Alzheimer’s Disease διαπίστωσε βελτίωση κατά 47% στη μνήμη ανθρώπων που έκαναν αερόβια γυμναστική για ένα χρόνο.

*Κοιμηθείτε επαρκώς

Ενώ εσείς κοιμάστε, ο οργανισμός αποκαθιστά τυχόν βλάβες στα συστήματά του, το ανοσοποιητικό σας σύστημα ενισχύεται και παράλληλα αναμνήσεις και εμπειρίες που είχατε μέσα στην ημέρα οργανώνονται στον εγκέφαλό σας. Συγκεκριμένα, ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην ενοποίηση της μνήμης, μια διαδικασία κατά την οποία οι βραχυπρόθεσμες μνήμες ενισχύονται και μετατρέπονται σε αναμνήσεις μακράς διαρκείας. Η έλλειψη ύπνου έχει συνδεθεί από έρευνες με κακή μνήμη, επομένως είναι σημαντικό να κάνετε τον ύπνο προτεραιότητά σας και να κοιμάστε επαρκώς κάθε βράδυ.