Στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου αναμένεται να αναδειχθεί από την κριτική επιτροπή του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης της Πάτρας, η ομάδα που θα πάρει το πρώτο βραβείο.

Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού που ολοκληρώθηκε συμμετείχαν, ως γνωστόν, 17 ομάδες, ενώ από αυτές προκρίθηκαν οι πέντε καλύτερες προτάσεις στην β’ βάση της όλης διαδικασίας.

Οι ομάδες που προκρίθηκαν θα παρουσιάσουν πλέον αναλυτικά τις προτάσεις στους στην κριτική επιτροπή και μέσα από αυτή την διαδικασία θα ανατεθεί η οριστική μελέτη της ανάπλασης. «Ο διαγωνισμός εξελίσσεται ομαλά και μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε αποτέλεσμα» τονίζει επί του θέματος ο αντιδήμαρχος έργων, Χρήστος Κορδάς.

Το ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό ήταν από την αρχή μεγάλο και πήραν μέρος σε αυτόν ορισμένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά γραφεία της χώρας. Ο προϋπολογισμός για την εκπόνηση όλων των εργασιών ανέρχεται στα 34 εκ. ευρώ, ενώ έχει προβλεφθεί και η αμοιβή για τη µελέτη που είναι 3.473.386 ευρώ μαζί µε ΦΠΑ.

Η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης αφορά την περιοχή που εκτείνεται από το ύψος της οδού Βενιζέλου και φτάνει έως την Κανελλοπούλου, εξαιρώντας από αυτή την φάση του διαγωνισμού την Μαρίνα της Πάτρας. Οι προτάσεις των διαγωνιζομένων ταυτίζονται με τον χαρακτήρα που θέλει να δώσει ο δήμος στο έργο και έχουν να κάνουν κυρίως με δράσεις πολιτισμού και αναψυχής, με την πόλη να ενώνεται με την παραλιακή της ζώνη και το θαλάσσιο μέτωπο της.

Επίσης είναι επικεντρωμένες στην υπόγεια χάραξη του τρένου, ενώ λαμβάνουν υπόψη τους και τις προτάσεις του δήμου για την κατεδάφιση του κτιρίου του παλαιού λιμένα και τη δημιουργία ενός τοπωνύμιου στη θέση του, αλλά και τη δημιουργία πεζογεφυρών για την ένωση του κυματοθραύστη με τον μόλο και το παλαιό λιμάνι. 

Μετά το τέλος του διαγωνισμού το μεγάλο ζητούμενο είναι να διεκδικήσει την χρηματοδότηση του έργου μέσα από τα επερχόμενα προγράµµατα ΕΣΠΑ. Ήδη πάνω σε αυτό υπάρχει συμφωνία µεταξύ του δήµου και της περιφέρειας και γενικότερα έχει καλλιεργηθεί ένα ευοίωνο έδαφος για την αναζήτηση των πόρων εκείνων που θα επιτρέψουν να γίνει ένα τόσο σημαντικό έργο που αφορά τις μελλοντικές γενιές των Πατρινών.