Πάνω από 1.500 ηλεκτρικά οχήματα θα κινούνται στην Πάτρα μέχρι το 2025 και ο αριθμός αυτός αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερος το 2030, ξεπερνώντας τις 9. 000.

Αυτά τα στοιχεία προκύπτουν από τη μελέτη που πραγματοποίησε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος για την ηλεκτροκίνηση και την είσοδο στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα στοιχεία που υπάρχουν η Πάτρα και γενικότερα η Δυτική Ελλάδα έχει την δυνατότητα να παίξει σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις που διαγράφονται, καθώς η ηλεκτροκίνηση και ο ερχομός της είναι ένα δεδομένο που δεν αλλάζει.

Η τετραετία που θα καθορίσει αν η περιοχή και η Πάτρα κατορθώσει και μπει μπροστάρης των εξελίξεων θα είναι αυτή του 2021-2025. Το σημείο κλειδί για τον σχεδιασμό της υποδοχής της ηλεκτροκίνησης στην χώρα μας είναι η δημιουργία εγκαταστάσεων φόρτισης και ταχυφόρτισης που θα τροφοδοτούν τον στόλο τον ηλεκτρικό οχημάτων. 

Τα σημεία που θα προαχθούν θα παίξει σημαντικό ρόλο στον ενεργειακό τομέα αφού από εκεί θα τροφοδοτούνται όλα τα οχήματα που θα ανήκουν στον ηλεκτροκίνητο στόλο της κάθε περιοχής, αλλά και αυτά που θα διέρχονται σε καθημερινή βάση.

Ο αριθμός τους θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση που θα υπάρχει, καθώς η αναλογία φορτιστών – ταχυφορτιστών θα καθοριστεί από τις ανάγκες και τα σημεία ροής κυκλοφορίας.

Μόνο στην Πάτρα τα στοιχεία της ίδιας μελέτης κάνουν λόγο για την εγκατάσταση 150 σημείων φόρτισης για τις ανάγκες της προσεχούς πενταετίας, ένας αριθμός που θα έχει φτάσει τα 900 μέχρι το 2030.

Ολυμπία και Ιόνια οδό

Το μεγάλο πλεονέκτημα, όπως αναφέρουν οι ίδιες εκτιμήσεις για την Δυτική Ελλάδα ακούει στα ονόματα των αυτοκινητοδρόμων της Ολυμπίας Οδού και της Ιόνιας Οδού που θα αποτελούν δύο σημαντικά σημεία αναφοράς και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Είναι δύο αυτοκινητόδρομοι που θα εξελιχθούν σε λεωφόρους ηλεκτροκίνησης, από τους οποίους θα διέρχονται καθημερινά χιλάδες αυτοκίνητα. Η προετοιμασία για την νέα εποχή έχει ήδη ξεκινήσει.

Στην Ολυμπία οδό έχουν ξεκινήσει την τοποθέτηση ταχυφορτιστών, εκμεταλλευόμενοι το σκηνικό των σταθμών ΣΕΑ, που σημαίνει σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. 

Μάλιστα, η ΕΚΟ  έχει εγκαταστήσει σε δικά της πρατήρια στην εθνική οδό δύο ταχυφορτιστές τάσεως 50 kW. Στην Ιόνια οδό υπάρχουν τέσσερα πρατήρια ΣΕΑ με ταχυφορτιστές, στις περιοχές Ευηνοχώρι Μεσολογγίου, Αμβρακία, Αμφιλοχία  και Επισκοπικό Ιωαννίνων. 

Στο παιχνίδι φυσικά έχει μπει και η Shell αφού υπάρχει εγκατεστημένος ένας ταχυφορτιστής σε πρατήριο ΣΕΑ στη Φιλιππιάδα πριν τα Ιωάννινα και ένας σε πρατήριο στην Αμαλιάδα.

Το εργοστάσιο

Οι ταχυφοριστές αναμένεται ασφαλώς να αυξηθούν και να μπουν και σε άλλα κομβικά σημεία της περιοχής, όπως στο αεροδρόμιο του Αράξου, στο νέο λιμάνι της Πάτρας, σε σημεία στάθμευσης, σε μέρη που έχουν την ανάλογη κίνηση.

Η Πάτρα λοιπόν έχει την ευκαιρία για να μπει μπροστάρης σε αυτές τις εξελίξεις, έχοντας πλέον τις υποδομές και τις δυνατότητες. Το κορύφωμα βέβαια όλων είναι αν θα κατορθώσει και πείσει επενδυτές (Tesla) και κυβέρνηση, να γίνει εδώ η εγκατάσταση και η δημιουργία του πρώτου εργοστασίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην χώρα.

Μια επένδυση που θα φέρει 6.000 νέες θέσεις εργασίας αυτόματα. Καταλαβαίνει έτσι κανείς το στοίχημα που έχει μπροστά της  η Πάτρα και η Δυτική Ελλάδα…