Ανεφάρμοστο και χωρίς καμία κατεύθυνση για να διευκολύνει τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες είναι η μέθοδος του clickaway που εφαρμόζει η κυβέρνηση για τον χώρο του λιανικού εμπορίου για τις φετινές γιορτές.

Αυτό υποστηρίζουν οι παράγοντες της αγοράς, αυτό φωνάζει και από την πρώτη στιγμή ο Εμπορικός Σύλλογος Πάτρας.

«Η μέθοδος αυτής έχει δημιουργηθεί για να εξυπηρετήσει μόνο τα μεγάλα καταστήματα και τις πολυεθνικές επιχειρήσεις. Αυτός είναι ο στόχος της , κανένας άλλος» τονίζει κατηγορηματικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κώστας Ζαφειρόπουλος.  «Εμείς από την αρχή είχαμε ξεκαθαρίσει ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει και ειδικότερα την περίοδο των γιορτών».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου 16% των καταστημάτων της Πάτρας διαθέτει e-shop και ένα μόλις 40% έχει εξοικειωθεί με το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχοντας σελίδα της επιχείρησης τους στο facebook.

Όπως λένε όμως παράγοντες της αγοράς που γνωρίζουν καλά το όλο θέμα η σελίδα μιας επιχείρησης στο facebook δεν έχει καμία σχέση με το e-shop.

Στο facebook δεν μπορούν να προβληθούν όλα τα είδη και επιπλέον με το clickaway θα πρέπει η κάθε επιχείρηση πλέον να βάλει στο κάθε είδος της ξεχωριστούς κωδικούς.

Το e-shop δεν σημαίνει clickaway

Ο Κώστας Ζαφειρόπουλος το προχωράει ακόμα περισσότερο. «Μα ούτε στα e-shop μπορεί να βάλει μία επιχείρηση το σύνολο των προϊόντων της.

Για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχει κάνει εδώ και μήνες μία συστηματική δουλειά, πληρώνοντας τα ανάλογα χρήματα και να έχει δημιουργήσει ουσιαστικά  ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στο διαδίκτυο.

Αυτό το έχουν κάνει μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις των πολυεθνικών αλυσίδων, τις οποίες ασφαλώς τα δικά μας e- shop δεν μπορούν να τις ανταγωνιστούν».

Επιπλέον για να βρει κανείς το e-shop της επιχείρησης θα πρέπει βγαίνει το όνομα του καταστήματος στις μηχανές αναζήτησης, κάτι που και αυτό  θέλει μια ξεχωριστή και συστηματική δουλειά.

Ίσως για αυτό τα στοιχεία της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος δίνουν ακόμα μικρότερα ποσοστά για τα μαγαζιά που διαθέτουν e-shop. Μόλις το 8% στην Πάτρα, μόλις το 12% στην Δυτική Ελλάδα.

Κι ύστερα είναι και το άλλο: «Το ότι διαθέτει κανείς ένα e-shop δεν σημαίνει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στο clickaway. Υπάρχουν μια σειρά από άλλα πράγματα που δεν λύνονται, όπως αυτό των δοκιμών που είναι αναγκαίες σε ορισμένες μορφές του εμπορίου» τονίζει ο κ. Ζαφειρόπουλος.

Είναι ένα σύστημα που δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη ούτε ακόμα και για τα μεγάλα καταστήματα.

Το εφαρμόζουν μόνο και μόνο για να απαλλάξουν τις κούριερ από τον φόρτο εργασίας και να πηγαίνει να παραλαμβάνει ο κόσμος τις παραγγελίες του από τα μεγάλα καταστήματα που έχει αγοράσει. Τους μικρούς μας έκαναν στην άκρη, δεν μας σκέφτηκαν, ούτε νοιάστηκαν για τα μαγαζιά μας».

Έρχονται λουκέτα στη συνέχεια

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο το λιανικό εμπόριο έπρεπε να ανοίξει για τις γιορτές, έστω και με περιοριστικά μέτρα. Πλέον η κυβέρνηση έβαλε την σφραγίδα της στην ταφόπλακα των εμπορικών μαγαζιών, ενώ στην αγορά της Πάτρας επικρατεί οργή και αγανάκτηση για το όλο μέτρο.

Υπάρχουν μάλιστα καταστήματα που το σκέφτονται για να μην ανοίξουν καθόλου, γνωρίζοντας ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο όλο θέμα. Όπως υποστηρίζουν ένα ποσοστό των εμπορικών καταστημάτων που ίσως να ξεπερνάει και το 30% δεν θα μπορέσει να ανοίξει ξανά.

Στη συνέχεια, τους μήνες που θα ακολουθήσουν ένας ακόμα μεγάλος αριθμός μαγαζιών που αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να εκτιμηθεί, θα κατεβάζει ρολά. Οριστικά πλέον.