Μπορεί το σύστημα της τηλεκπαίδευσης να έχει ομαλοποιηθεί πλέον και τα περισσότερα από τα προβλήματα που είχαν εμφανιστεί τις πρώτες ημέρες, να έχουν ξεπεραστεί.

Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα παιδιά έχουν συμμετοχή στο σύστημα και παίρνουν μέρος στα ηλεκτρονικά μαθήματα αφού υπάρχουν οικογένειες και νοικοκυριά όπου η πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν είναι αυτονόητη.

Τα πρόβλημα αυτό είναι πιο έντονo στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας ένα ποσοστό της τάξεως του 10% των μαθητών των δημοτικών της Πάτρας (υπολογίζεται ο αντίστοιχος αριθμός τους στους 2.000 μαθητές) δεν έχει την δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Ειδικότερα, στα σχολεία σε περιοχές της Πάτρας όπου υπάρχουν μαθητές που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (μετανάστες, ρομά κτλ), η συμμετοχή είναι ακόμα μικρότερη στις ηλεκτρονικές τάξεις.

Το ποσοστό αυτό πέφτει βέβαια στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των γυμνασίων και των λυκείων, όπου η συμμετοχή στα μαθήματα είναι αρκετά μεγαλύτερη, χωρίς όμως να υπάρχει η πληρότητα που θέλει να υποστηρίζει το υπουργείο.

Πρόβλημα υπάρχει επίσης και σε σχολεία της περιφέρειας της Αχαΐας, ειδικότερα στις αγροτικές και ορεινές περιοχές, εκεί όπου έτσι και αλλιώς, η σύνδεση με το διαδίκτυο είναι αρκετά δύσκολη.  

Μέχρι ώρας δεν υπάρχουν πάντως επίσημα στοιχεία από τις διευθύνσεις των εκπαιδευτικών βαθμίδων της περιοχής για τα ποσοστά πληρότητας των μαθητών στις ηλεκτρονικές τάξεις.

Σίγουρα η συμμετοχή είναι αρκετά μεγαλύτερη σε σύγκριση με το διάστημα των πρώτων ημερών της τηλεκπαίδευσης, όμως υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός μαθητών που αποκλείονται από αυτήν.

Και αυτό είναι ένα θέμα εφόσον όπως όλα δείχνουν η επιστροφή στα σχολεία και στις κανονικές τάξεις, θα αργήσει να έρθει. Πιθανότατα μετά τις γιορτές…