Από τις 3.500 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που καταγράφηκαν από τον περασμένο Φεβρουάριο έως τον Σεπτέμβριο, στους τρεις νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, σχετικά με την ελεύθερη και ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών, οι 311 αφορούν καθαρά τα άτομα ΑμεA.

Πρόκειται, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της αστυνομίας, για παραβάσεις που αφορούσαν στάση και στάθμευση σε θέση όπου βρίσκεται ράμπα διάβασης ΑμεΑ και σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της περιφερειακής ομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και νότιων Ιονίων Νήσων, Αντώνης Χαροκόπος, σχετικά με τις παραβάσεις σε ράμπες διάβασης και χώρους στάθμευσης ΑμεΑ, είπε ότι «αντικατοπτρίζουν μία λυπηρή πραγματικότητα, η οποία έχει άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα του ατόμου με αναπηρία και δυσχεραίνει την απρόσκοπτη διέλευσή του»

Μάλιστα, όπως τονίζει χαρακτηριστικά, «αναλογιζόμενοι ότι σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Δυτικής Ελλάδας οι θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ δεν καλύπτουν τις ανάγκες, η παράνομη κατάληψή τους αποκλείει εντελώς το άτομο με αναπηρία».

Αναφερόμενος στον ρόλο των πολιτών, ο Αντώνης Χαροκόπος λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι οφείλουν να σέβονται τους νόμους και τους κανονισμούς, καθώς η προσβασιμότητα, ως αναφαίρετο δικαίωμα που προσφέρει ασφάλεια και ανεξαρτησία, για να λειτουργήσει σωστά, χρειάζεται συλλογική και ατομική ευθύνη». 

Επίσης, ο πρόεδρος της περιφερειακής ομοσπονδίας θέτει και το ζήτημα των ευθυνών της πολιτείας και της αυτοδιοίκησης, επισημαίνοντας τα εξής: "Εάν το περιβάλλον στο οποίο ζει και κινείται ένας πολίτης, είτε άτομο με αναπηρία, είτε ηλικιωμένος, είτε γονέας με καροτσάκι, δεν είναι προσβάσιμο, πρωτίστως την ευθύνη την έχει η πολιτεία, η οποία με τους νόμους και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που διαθέτει θα πρέπει να επιβάλει τις απαραίτητες κυρώσεις στους παραβάτες, ενώ η τοπική αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού, θα πρέπει να υλοποιεί έργα καθολικής προσβασιμότητας".