Ζημιά από την αυστηρότητα των μέτρων τα οποία με βάση την υγειονομική πορεία και τον σχετικό χάρτη, καθιερώνονται για αυτό το διάστημα τουλάχιστον, δεν έπαθαν μόνο τα καταστήματα εστίασης.

Έπαθαν και τα μαγαζιά του εμπορίου. Σύμφωνα με τις συζητήσεις που κάνουν μεταξύ τους οι έμποροι της Πάτρας, βάση των όσων παρατηρούν, το μέτρο της καθολικής χρήσης της μάσκας, στοίχισε και στην εμπορική κίνηση.

Όχι βέβαια ότι πριν από αυτό τα μαγαζιά είχαν τόσο κίνηση που είχαν ανοίξει διάπλατα τις πόρτες τους, αλλά φαίνεται ότι το μέτρο της μάσκας λειτούργησε αρνητικά στην όποια κίνηση υπήρχε πριν και σταδιακά έπαιξε τον δικό του ρόλο στο να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο τζίρος.

Όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς μιλώντας στο patrasevents.gr η αγορά λειτουργεί εκτός των άλλων βάση των κανόνων της ψυχολογίας και ειδικότερα της ψυχολογίας της μάζας.

Τα περιοριστικά μέτρα έκαναν ακόμα πιο αρνητική την ψυχολογία του κόσμου, σε όλο αυτό που περνάμε και σίγουρα το μυαλό του δεν είναι ούτε στα ψώνια, ούτε στις αγορές. Έτσι η κίνηση ήταν ακόμα πιο υποτονική. 

Από αυτή την άποψη το αν τελικά συνεχιστεί η καθολική χρήση της μάσκας σους εξωτερικούς χώρους ή αν υπάρξει κανόνας που να λέει ότι φοριέται μόνο στους συγχρωτισμούς (όπως ορίζουν οι όροι του χάρτη), είναι αρκετά σημαντικό για τον εμπορικό κόσμο της Πάτρας.

Άλλωστε, η μάσκα εντός των καταστημάτων, μέτρο που έχει σχεδόν παγιωθεί από τον περασμένο Αύγουστο, έπαιξε και αυτή τον αρνητικό της ρόλο στην κίνηση των μαγαζιών, με τους εμπόρους να μιλούν για μία σταδιακή πτώση από την μέρα της εφαρμογής του μέτρου.