Καμία εξέλιξη δεν υπάρχει για το ζήτημα του Προαστιακού και τα δρομολόγια έως την Κάτω Αχαΐα.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ζήτημα εξακολουθεί και βρίσκεται σε ένα επίπεδο συζητήσεων μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, με την πρώτη να έχει ξεκαθαρίσει σε ανακοίνωσή της ότι τοθέμα για να φτάσει το τρενάκι στο σταθμό της Κάτω Αχαΐας είναι κάτι που έχει να κάνει κυρίως με τον ΟΣΕ.

Ο οργανισμός, δηλαδή, θα πρέπει να βρει αν υπάρχει νομικό παραθυράκι για να άρει την εισαγγελική εντολή που υπάρχει από τη δεκαετία του ’80 (είχε γίνει δυστύχημα λόγω αφύλακτών διαβάσεων), σύμφωνα με την οποία η ταχύτητα του τρένου για ένα σημαντικό κομμάτι της διαδρομής, δεν θα πρέπει να είναι πάνω από 30 χιλιόμετρα.   

Αν η απόφαση αυτή αρθεί τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση που είχε εκδώσει προ ημερών, θα έχει τη δυνατότητα να φτάσει το τρένο στο σταθμό της Κάτω Αχαΐας, σε ένα χρόνο λιγότερο της μισής ώρας (για την ακρίβεια των 27 λεπτών) που είναι και το ζητούμενο.

Ωστόσο, ο μέσος όρος της διαδρομής για την Κάτω Αχαΐα, με βάση τις μετρήσεις που είχαν γίνει τον περασμένο Φεβρουάριο όταν είχαν γίνει κάποια δρομολόγια με τον Προαστιακό, έφτανε τα 37 λεπτά. Με λίγα λόγια ήταν αρκετά μεγάλη η διαφορά από τον αρχικό χρόνο που είχε υπολογιστεί. 

Η βραδυπορεία του τρένου λοιπόν, για περίπου 6,5 χιλιόμετρα της διαδρομής (βάση εισαγγελικής εντολής από τον Άγιο Ανδρέα έως την Παραλία) είναι το βασικό εμπόδιο για να φτάσει στην Κάτω Αχαΐα και να επεκταθεί η γραμμή, όσο αρχικά είχε σχεδιαστεί. 

Για την ώρα η μοναδική εξέλιξη που υπάρχει είναι τα επιπλέον δρομολόγια που πρόσθεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τις απογευματινές ώρες από Άγιο Ανδρέα προς Καμίνια και το αντίστροφο, ικανοποιώντας έτσι ένα αίτημα των κατοίκων της νότιας Πάτρας. 

Θυμίζουμε ότι μέχρι τώρα τα δρομολόγια γίνονταν από τον Άγιο Ανδρέα έως τα Καμίνια και αυτό μόνο τις πρωινές ώρες.

Οι φορείς της περιοχής και ειδικότερα η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος αντέδρασαν για το θέμα, ζητώντας από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προχωρήσει στην εκτέλεση του έργου, έτσι όπως αυτό είχε σχεδιαστεί, φτάνοντας έως την Κάτω Αχαΐα.

Με τα ισχύοντα δεν φτάνει ούτε στον Αλισσό

Πάντως, με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν έως τώρα, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν καλά το ζήτημα, το τρένο με τις ισχύουσες ταχύτητες, δεν είναι δυνατόν να φτάσει ούτε καν στον Αλισσό.

Η ταχύτητα του τρένου για να μπορέσει το δρομολόγιο να έχει ένα νόημα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα πρέπει να φτάνει τα 60 με 70 χιλιόμετρα την ώρα, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, κάτι που με βάση τα όσα ισχύουν μέχρι ώρας δεν γίνεται να εφαρμοστεί στην πράξη για ένα μεγάλο κομμάτι της γραμμής. 

Πάντως, από κύκλους του ΟΣΕ αυτό που τονίζεται είναι ότι το έργο είναι τεχνικά έτοιμο σε όλα και ότι εφόσον υπάρχει διάθεση μπορούν να βρεθούν οι αντίστοιχες λύσεις για να φτάσει το τρενάκι στην Κάτω Αχαΐα.

Ωστόσο, μειονεκτήματα στην όλη προσπάθεια που γίνεται είναι η σχετικά μικρή ανταπόκριση του επιβατικού κοινού στα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια και η έλλειψη έμψυχου δυναμικού για την εξυπηρέτηση των αναγκών της γραμμής.