Τουλάχιστον 30 οικογένειες προσφύγων έχουν έρθει στην Πάτρα, με πάνω από 200 παιδιά μέλη τους και οι οποίες πρόκειται να αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα μέσα στους επόμενους μήνες.

Προβλήματα στέγασης, επιβίωσης και εργασίας από τη στιγμή που δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα κα δεν έχει υπάρξει καμία κρατική μέριμνα που να τους βοηθήσει να προσαρμοστούν στην άγνωστη για αυτούς χώρα στην οποία έχουν έρθει.

Οι οικογένειες αυτές, έχοντας εξασφαλίσει το ασυλία και έχοντας πάρει πλέον τον χαρακτήρα του πρόσφυγα, έχοντας δηλαδή την δυνατότητα να μείνουν νόμιμα στην χώρα μας, προέρχονται από διάφορα κέντρα και δομές φιλοξενίας.

Πλέον ως πρόσφυγες, δεν μπορούσαν άλλον να μείνουν στα κέντρα αυτά. Βγαίνουν έξω στην κοινωνία για να ζήσουν κανονικά όπως οι υπόλοιποι πολίτες.  Έχοντας κατορθώσει να υπαχθούν στο πρόγραμμα «Ήλιος» που περιλαμβάνει επιδότηση ενοικίου και κάποιες παροχές στο ρεύμα, οι οικογένειες αυτές έχουν βρει ένα σπίτι για να μείνουν προσωρινά στην Πάτρα.

Ωστόσο, το πρόγραμμα «Ήλιος» δεν διαρκεί για πάντα, ούτε είναι επ’ αόριστον. Στο τέλος του έτους λήγει και εκεί θα υπάρξει θέμα για τις οικογένειες αυτές που έχουν έρθει στην Πάτρα με την προοπτική να μείνουν μόνιμα.

Επιπλέον, μη γνωρίζοντας ελληνικά και με τους περισσότερους να μην έχουν κάποιες συγκεκριμένες γνώσεις, είναι σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο να βρουν μία εργασία που θα τους εξασφαλίσει τα αναγκαία. 

120 παιδιά στις τάξεις του δημοτικού και του γυμνασίου

Επιπλέον, πρόβλημα υπάρχει και με την φοίτηση των παιδιών τους στο σχολείο. Μέχρι σήμερα έχουν γραφτεί στις τάξεις του δημοτικού και του γυμνασίου γύρω στα 120 παιδιά.

Τα παιδιά βέβαια των οικογενειών αυτών είναι περισσότερα και οι Πατρινοί που είναι κοντά στις οικογένειες αυτές, μέλη της Κίνησης, θα προσπαθήσουν να γράψουν περισσότερα το επόμενο διάστημα.

Όμως υπάρχει ζήτημα με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα παιδάκια δεν γνωρίζουν ελληνικά, κατά συνέπεια είναι αρκετά πίσω από τους Έλληνες συμμαθητές τους.

Οπότε, σύμφωνα με την Κίνηση, χρειάζεται να δημιουργηθούν και στην Πάτρα περισσότερες τάξεις υποδοχής, έτσι ώστε τα παιδιά αυτά να έχουν τον χρόνο και την δυνατότητα να προχωρήσουν μαθαίνοντας την ελληνική γλώσσα και φτάνοντας σε ένα βαθμό το επίπεδο των συμμαθητών τους.