"Η Πανευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, με κορύφωση την 22α Σεπτεμβρίου, Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, είναι μια ευκαιρία για να σκεφτούμε και να δράσουμε για τη βελτίωση του συστήματος των αστικών μετακινήσεων, καθοριστικού παράγοντα της υγείας και της ποιότητας ζωής μας.

Να σκεφτούμε τα προβλήματα που παραμένουν, να αξιολογήσουμε τα όποια θετικά βήματα και να τους δώσουμε συνέχεια, να δράσουμε αποτελεσματικά για τη μείωση της ρύπανσης του αέρα που αναπνέουμε, της ηχορύπανσης, των τροχαίων ατυχημάτων και των θανάτων απ’ αυτά, της απώλειας παραγωγικού χρόνου από την κυκλοφοριακή ασφυξία, της επιβάρυνσης της κλιματικής κρίσης.

Οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές οργανώσεις – μέλη του Συνδέσμου Περιβαλλοντικών Οργανώσεων Ευρύτερης Περιοχής Πάτρας (ΣΠΟΕΠΠ) θέτουν, για μια ακόμη φορά στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης τα παραπάνω καίρια για την κοινή μας ζωή στην πόλη μας, με την ελπίδα η ευρύτερη ενημέρωση του κοινού να πιέσει τις αρχές για δράση με στόχους και ελέγξιμα αποτελέσματα.

Το αίτημα στο οποίο δίνουμε προτεραιότητα είναι η ανάγκη ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ και ΑΥΣΤΗΡΗΣ εφαρμογής των κανόνων που ήδη ισχύουν.

Η κυκλοφοριακή ασφυξία που επικρατεί συχνότατα σε βασικές αρτηρίες του κέντρου και των συνοικιών θα περιοριζόταν σημαντικά με τον ΣΤΑΘΕΡΟ (και όχι αποσπασματικό) έλεγχο της διπλής και της παράνομης στάθμευσης. Το ίδιο ισχύει για τους κανόνες ελέγχου της οδηγικής συμπεριφοράς σε ότι αφορά τα τροχαία.

Η πληγή αυτή, μπορεί να περιορίζεται, όσον αφορά τον αριθμό των νεκρών (από 1500 το χρόνο πριν 10 χρόνια, πανελλαδικά, σε περίπου 700 το 2019) όμως έχουμε και πρέπει να διανύσουμε το δρόμο άλλων ευρωπαϊκών χωρών που τα έχουν περιορίσει σε πολύ πιο χαμηλά επίπεδα.

Η πόλη μας μετά από την ολοκλήρωση σημαντικών έργων όπως η διάνοιξη της Κανακάρη και ολοκλήρωση της Μικρής Περιμετρικής μπορεί και πρέπει να θέσει σε προτεραιότητα το θέμα της εφαρμογής της Μελέτης Ποδηλατοδρόμων του καθηγητή Βλαστού, την οποία έχει στη διάθεσή του ο Δήμος Πατρέων, σε λογική ΔΙΚΤΥΟΥ για καθημερινές μετακινήσεις και όχι μεμονωμένων ποδηλατοδρόμων για αναψυχή. Το ίδιο ισχύει για τις προγραμματισμένες νέες πεζοδρομήσεις, ώστε και τα δυο μαζί, να υπηρετήσουν μια πόλη έτοιμη να προσφέρει ασφαλή υποδομή για ήπιες, όχι υποταγμένες στην αυτοκίνηση, μετακινήσεις.

Καίριας σημασίας για να υπηρετηθεί ο παραπάνω στόχος είναι η ΠΛΗΡΗΣ διατήρηση του προαστιακού μας, όποια επιλογή και αν υλοποιηθεί ως προς την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και η λειτουργική αναβάθμιση του νότιου, προς Κ. Αχαγιά κλάδου του. Κλάδοι προς ΤΕΙ και Πανεπιστήμιο είναι σκόπιμο να μελετηθούν.

Μεγάλη σημασία έχει ακόμη, η πραγματική διαφύλαξη του χώρου των πεζοδρομίων για τους πεζούς και η ουσιαστική, όχι προσχηματική ή αποσπασματική καταπολέμηση της ηχορύπανσης από οχήματα, ιδιαίτερα της ηθελημένης.

Πιστεύουμε και υποστηρίζουμε σθεναρά ότι ο ευρύτερος Δήμος της Πάτρας έχει την ιστορία, το ανθρώπινο δυναμικό, τις δυνατότητες να σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αστικών μετακινήσεων που να αφήνει πίσω του την κυριαρχία του ΙΧ αυτοκινήτου προς όφελος της υγείας μας, σωματικής και ψυχικής, της ίδιας της ζωής μας και της βελτίωσης της καθημερινής μας ζωής.

Χρειάζονται σχεδιασμός, αξιοποίηση των δυνατοτήτων που ήδη έχουμε αποκτήσει, πρόγραμμα, εφαρμογή του νόμου χωρίς εκπτώσεις για κανένα.

Ας τολμήσουμε τα βήματα που απαιτεί η νέα εποχή" αναφέρει η ανακοίνωση του Συνδέσμου Περιβαλλοντικων Οργανώσεων Ευρύτερης Περιοχής Πάτρας
.