Για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, αλλά και για τα ελληνοτουρκικά και την κυριαρχία της Νέας Δημοκρατίας στο χώρο της κεντροδεξιάς, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Όσον αφορά στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού, ο κ. Καραμανλής μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 και στην εκπομπή «Evening Report» με τον κ. Γιώργο Κουβαρά στάθηκε στη χρήση της μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σύμφωνα με τις συμβουλές των ειδικών. Αποκάλυψε μάλιστα ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να επανέλθει ο θεσμός των βοηθών επιβατών, σημειώνοντας όμως ότι μόνο η Αστυνομία έχει την αρμοδιότητα για πρόστιμα.

Πότε θα βγουν στους δρόμους τα νέα λεωφορεία

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοινώθηκαν τρία άμεσα και τρία μεσοπρόθεσμα μέτρα για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
«Σπάμε ένα δεκαετή κύκλο υποεπένδυσης και επενδύει αυτή η κυβέρνηση 500 και πλέον εκατομμύρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας ότι σύντομα η εικόνα θα αλλάξει. Ανέφερε ειδικότερα ότι 200 επιπλέον λεωφορεία μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ στην Αθήνα αναμένονται μέχρι τέλη Οκτωβρίου- αρχές Νοεμβρίου και μέχρι το τέλος του χρόνου με αρχές Ιανουαρίου θα προστεθούν άλλα 300 λεωφορεία στο στόλο της πρωτεύουσας μέσω leasing, δηλαδή θα υπάρξει αύξηση του στόλου σε ποσοστό 50%.

Μεγάλες επενδύσεις στους σιδηρόδρομους

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα. Δήλωσε ότι μέχρι το τέλος του 2021 το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαρκεί πλέον μόλις τρεισήμισι ώρες. Ανέφερε ότι έχει συμφωνήσει με το δήμαρχο Πατρέων κ. Κώστα Πελετίδη για τη μερική υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, ώστε το τρένο να φτάνει στο λιμάνι και να σταματήσει να χωρίζει την πόλη στα δύο. Αναφέρθηκε επίσης στη σύνδεση των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, τη λεγόμενη πεδινή χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας, που θα δώσει πολύ μεγάλη ώθηση στη βιομηχανία των Logistics.

Τα ελληνοτουρκικά είναι ευρωτουρκικά

Όσον αφορά στην Τουρκία, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εκτίμησε ότι η ελληνοτουρκική διαμάχη γίνεται πλέον ευρωτουρκική, δικαιώνοντας τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, που πρωτίστως επεδίωκε, με την ένταξη της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ, ασφάλεια απέναντι στην Άγκυρα.
«Εγκαταλείπουμε τη λογική του κατευνασμού. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι εμείς δεν είμαστε εναντίον του διαλόγου όπως όμως έλεγε και ο Γουίνστον Τσώρτσιλ ‘‘δεν μπορείς να κάνεις διάλογο όταν το κεφάλι σου είναι μέσα στο στόμα του τίγρη’’», πρόσθεσε.
Χαρακτήρισε σημαντική υποχώρηση και θετικό βήμα την απόσυρση του Oruc Reis και υπογράμμισε την αποφασιστικότητα που έδειξαν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και το συγκεκριμένο και στοχευμένο σχέδιο ενίσχυσης τους που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός.
«Δεν θα μπούμε σε μία διαδικασία να κάνουμε τις ‘αγορές του αιώνα’, που είχαν κι άλλα παρατράγουδα, αλλά κάνουμε συγκεκριμένες στοχευμένες κινήσεις για να ενισχύσουμε αυτό που λέμε την αποτρεπτικότητα», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.
Όσον αφορά στην επανέναρξη διερευνητικών επαφών, σημείωσε ότι αυτό θα εξαρτηθεί από τη στάση της Τουρκίας. «Μπορεί το ερευνητικό τους πλοίο να ξαναβγεί αύριο ή μετά από μερικές ημέρες. Πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί με την Τουρκία», τόνισε, ενώ εκτίμησε ότι η απειλή επιβολής κυρώσεων από την ΕΕ ήταν που εξανάγκασε τη γείτονα να κάνει ένα βήμα πίσω.