Τον σκελετό ενός από τους μεγαλύτερους γνωστούς τυραννόσαυρους ρεξ θα βγάλει σε δημοπρασία στις αρχές Οκτωβρίου ο οίκος Christie’s.

Ο δεινόσαυρος αυτός που είναι γνωστός ως Stan έχει ηλικία περίπου 67 εκατομμυρίων ετών-πέθανε όταν ήταν περίπου 20 ετών- και ανακαλύφθηκε το 1987 κοντά στο Μπάφαλο, στη Νότια Ντακότα, από τον ερασιτέχνη παλαιοντολόγο Σταν Σάκρισον.

«Τον έδειξε τότε στους επιστήμονες που δυστυχώς τον μπέρδεψαν για τρικεράτοπα» δήλωσε στο Reuters ο Τζέιμς Χίσλοπ, ο επικεφαλής Επιστήμης και Φυσικής Ιστορίας του Christie's.

Απολιθώματα τρικεράτοπα είναι σχετικά συχνά στον παλαιοντολογικό κόσμο και έτσι τα οστά δεν συγκέντρωσαν μεγάλο ενδιαφέρον μέχρι που ο Σάκρισον τα πήγε στο Ινστιτούτο Μπλακ Χιλς, στην Νότια Ντακότα το 1992.

Οι ερευνητές εκεί «συνειδητοποίησαν αρκετά γρήγορα ότι είχαν στα χέρια τους κάτι ιδιαίτερο» λέει ο Χίσλοπ, και επανακατηγοριοποίησαν τον Stan ως T.rex ξεκινώντας ταυτόχρονα νέα έρευνα για την ανακάλυψη και των υπόλοιπων οστών. Ανακάλυψαν 188 από τα περίπου 300 που έχει στο σύνολό του ο σκελετός ενός T. rex, είπε ο Χίσλοπ.

Χρειάστηκαν περισσότερα από τρία χρόνια ανασκαφών και ανακατασκευών από τους παλαιοντολόγους του Μπλακ Χιλς, όπου εκτίθετο μέχρι σήμερα, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ.

Οι περισσότεροι σκελετοί των T. rex φυλάσσονται σε μουσεία και σε ιδιωτικά ιδρύματα. Η δημοπρασία είναι μια ευκαιρία για να αποκτήσει ένας ιδιώτης συλλέκτης ή ένα ίδρυμα τα οστά, ανέφερε ο Christie's.

Το μήκος του Stan είναι 12 μέτρα και το ύψος του σχεδόν 4, σύμφωνα με τον διεθνή οίκο.

Ο συγκεκριμένος σκελετός είναι επίσης ξεχωριστός και για έναν ακόμη λόγο: για δύο κολλημένους σπονδύλους, τους οποίους οι επιστήμονες εντόπισαν στον λαιμό του, γεγονός που υποδηλώνει ότι είχε υποστεί κάταγμα στο σημείο εκείνο, το οποίο το έφερε μέχρι το τέλος της ζωής του.

Ο Christie’s θα εκθέτει τον δεινόσαυρο μέσα σε γυάλινη προθήκη από σήμερα μέχρι τις 21 Οκτωβρίου στα κεντρικά γραφεία του στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε η εταιρεία.

Το κεφάλι του Stan είναι τόσο βαρύ ώστε πάνω στον σκελετό έχει τοποθετηθεί ένα αντίγραφο του κεφαλιού, ενώ το πραγματικό κεφάλι εκτίθεται δίπλα.

Οι κρατήσεις για τις επισκέψεις του κοινού θα γίνονται με βάση τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί στις 6 Οκτωβρίου και οι προσφορές αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ πέντε εκατομμυρίων ευρώ και 6,7 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τον οίκο, που προσθέτει ότι μπορεί να δημοπρατηθεί σε τιμή ρεκόρ για το είδος του.

Τον Οκτώβριο του 1997 ένας άλλος T-rex, ονόματι Σου, είχε πουληθεί περίπου επτά εκατομμύρια ευρώ.

Μόνο περί τους 50 σκελετοί ενός από τα μεγαλύτερα σαρκοφάγα ζώα που περπάτησαν στη Γη έχουν ανακαλυφθεί μετά τον πρώτο, το 1902.

«Κάθε μουσείο Φυσικής Ιστορίας θα το θεωρούσε στολίδι της συλλογής του. Το μακρύτερο δόντι του φθάνει σχεδόν τα 28 εκατοστά. Είναι τρομερό να το βλέπεις» σχολίασε ο Χίσλοπ.