«Πονοκέφαλο» έχει δημιουργήσει στους εκπαιδευτικούς φορείς και στις αρχές το διαφαινόμενο κύμα καταλήψεων που φαίνεται ότι έρχεται στα σχολεία της Πάτρας για τον κορωνοϊό.

Προτού ξεκινήσει καλά – καλά η σχολική χρονιά, μαθητές (σε πολλές περιπτώσεις και με την ώθηση των γονιών ή των κηδεμόνων τους), προχώρησαν σε καταλήψεις, τονίζοντας ότι τα μέτρα προστασίας δεν είναι σωστά ή υποστηρίζοντας ότι υπάρχει μία «τρύπα» στο σχέδιο του υπουργείου για τον κορωνοϊό, με πολλές αντιφάσεις. 

Έτσι από τα τρία σχολεία που βρίσκονταν την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς σε κατάληψη, την επομένη ο αριθμός τους αυξήθηκε σε τουλάχιστον πέντε.

Σε κατάληψη βρίσκονται, σύμφωνα με τις μέχρι ώρας πληροφορίες, το 2ο, το 5ο, το 7ο το 12ο ΓΕΛ και το 8ο Γυμνάσιο, ενώ δεν αποκλείεται μέσα στις επόμενες ώρες ο αριθμός των σχολείων αυτών να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, ειδικότερα από πλευράς Λυκείων.

Οι μαθητές ζητούν, σύμφωνα με τα όσα λένε, καλύτερα, αλλά και ευνοϊκότερα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού, μεγαλύτερες αίθουσες για να κάνουν μάθημα και λιγότερους μαθητές σε κάθε τμήμα.

Σε ορισμένες περιπτώσεις αναφέρονται και στη χρήση της μάσκας, αρνούμενοι την χρήση της στις σχολικές τάξεις ή επιδιώκοντας μία μεγαλύτερη επιείκεια από πλευράς εκπαιδευτικών για αυτή.

Πάντως, δεν είναι ακόμα σίγουρο αν πίσω από αυτό το κύμα των καταλήψεων που έρχεται για τα σχολεία της Πάτρας, υποκινείται από τους γονείς αρνητές της μάσκας. Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς κύκλους οι αρνητές έχουν γίνει λιγότεροι και ορισμένοι μάλιστα έχουν πειστεί για την χρήση της.

Όμως το ζήτημα είναι ότι οι συνθήκες που υπάρχουν στα σχολεία και ορισμένες αστοχίες (όπως αυτή με τις γίγαντες μάσκες), έδωσαν «τροφή» σε όσους έψαχναν την ευκαιρία για κινητοποιήσεις και καταλήψεις.

Το θέμα, όπως έλεγαν μαθητές σχολείου που βρίσκεται υπό κατάληψη, δεν είναι η χρήση της μάσκας, αλλά οι συνθήκες στα σχολεία. Θεωρούν έτσι ότι η μάσκα δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα αν δεν υπάρχουν κατάλληλες δομές και μέτρα.