Η καλοκαιρινή σεζόν τελειώνει για τα παραλιακά καταστήματα εστίασης της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής της Αχαΐας.

Ήταν σίγουρα ένα παράξενο καλοκαίρι για τους επαγγελματίες, με μία μικρή σεζόν που ίσως εξαιτίας της ζέστης που συνεχίζει να κάνει, να πάρει κάποια παράταση για τα μαγαζιά αυτά, έως και τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Το πρόσημο για τα περισσότερα καταστήματα που λειτούργησαν στις παραλίες το φετινό καλοκαίρι είναι αρνητικό σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, όχι όμως μηδενικό.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΚΕΑΝΑ Σπύρο Στεργίου τα παραλιακά καταστήματα δούλεψαν σε ένα βαθμό από τα μέσα του Ιουλίου και μετά και όλο σχεδόν τον Αύγουστο.

Ο τζίρος τους δεν ήταν βέβαια ανάλογος με την περσινή περίοδο, αλλά κινήθηκε σε ένα σχετικό καλό επίπεδο, με δεδομένες τις συνθήκες και τα αυστηρά μέτρα που υπήρχαν.

«Στις αρχές Ιουνίου όταν και άνοιξαν τα παραλιακά καταστήματα ο τζίρος των μαγαζιών ήταν τουλάχιστον 40% με 50% κάτω.

Στη συνέχεια, από τα μέσα του Ιουλίου και μετά, παρουσιάστηκε μία τόνωση της κίνησής τους που κορυφώθηκε τον Αύγουστο, με αποτέλεσμα η πτώση τους σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι να είναι μόλις 10%».

Αυτό όμως δεν σημαίνει και πολλά πράγματα για τους επαγγελματίες. «Πολλά από τα καταστήματα αυτά είναι γνωστό ότι δεν λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι, αλλά μένουν ανοικτά και ένα μεγάλο διάστημα των χειμερινών μηνών.

Η ζημιά έτσι που έχουν υποστεί από την κρίση της πανδημίας δεν καλύπτεται από την κίνηση που γνώρισαν για περίπου 1,5 μήνα. Τουλάχιστον ορισμένα από αυτά τα μαγαζιά κάλυψαν τη ζημιά που είχαν υποστεί από την καραντίνα».


Δεν πήγαν διακοπές και αυτό βοήθησε την εστίαση

Όσο για τους λόγους που η κίνηση στα παραλιακά μαγαζιά της περιοχής διασώθηκε, συγκριτικά με τους υπολοίπους κλάδους εστίασης;

«Ο βασικός λόγος είναι ότι οι περισσότεροι από τους Πατρινούς δεν έκαναν φέτος διακοπές. Προτίμησαν έτσι τις κοντινές αποδράσεις και αυτό κράτησε τη κίνηση των μαγαζιών σε ένα επίπεδο».

Αν θέλουμε πάντως να εξετάσουμε την κάθε περιοχή, τη μερίδα του λέοντος πήραν και αυτό το καλοκαίρι τα μαγαζιά των Βραχνεΐκων και του Μονοδενδρίου που είχαν σε καθημερινή βάση σχεδόν κόσμο, ενώ τα Σαββατοκύριακα ο παραλιακός δρόμος ήταν σχεδόν απροσπέλαστος.

Το Ρίο και τα μαγαζιά του κινήθηκαν σε ένα σταθερό επίπεδο, ενώ καλά τα πήγαν τα παραλιακά καταστήματα που βρίσκονται σε θέρετρα της Αιγιαλείας, κυρίως λόγω των Ελλήνων επισκεπτών.

Όλα όμως επηρεάστηκαν αρνητικά από την πανδημία, κάτι που για την εστίαση η διαπίστωση αυτή είναι πλέον κανόνας.