Μειωμένη κατά 60% με 70% είναι η επιβατική κίνηση στα Αστικά ΚΤΕΛ της Πάτρας, σε σύγκριση με το διάστημα πριν από την καραντίνα.

Το γεγονός αυτό έχοντας μπει πλέον στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, δείχνει ότι οι ζημιές που έχει υποστεί η επιχείρηση όχι μόνο δεν θα είναι παροδικές, αλλά θα αφήσουν πληγές που θα κρατήσουν για άγνωστο, μέχρι ώρας, διάστημα.

Τα δρομολόγια έχουν μειωθεί μετά την καραντίνα και για αυτό η αναμονή στις στάσεις των λεωφορείων είναι μεγαλύτερη για το επιβατικό κοινό, με αρκετούς συμπολίτες να διαμαρτύρονται.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στελέχη του Αστικού ΚΤΕΛ, το ζήτημα δεν είναι ότι έχουν μειωθεί τα δρομολόγια. Απλώς έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, αφού η επιβατική κίνηση μέχρι ώρας δεν έχει επανέλθει στην προηγούμενη κατάσταση.

Δεν υπάρχει κόσμος για να ανέβει στα λεωφορεία και ειδικότερα σε ορισμένες γραμμές η κίνηση είναι ακόμα πιο μειωμένη, αφού τα οχήματα κάνουν τα δρομολόγιά τους, σχεδόν άδεια.

Ρόλο στη μείωση του επιβατικού κοινού έχει παίξει σίγουρα ο φόβος της πανδημίας, παρόλο που στην περιοχή μας τα κρούσματα είναι λιγοστά και παίρνονται τα απαραίτητα μέτρα από την εταιρεία. Ένας ακόμα παράγοντας που έχει παίξει αρνητικό ρόλο έχει να κάνει με τους φοιτητές.

Είναι γνωστό ότι ένα σημαντικό μέρος του επιβατικού κοινού του Αστικού ΚΤΕΛ, ειδικότερα για ορισμένες γραμμές που σχετίζονται με το Ρίο, την Ανθούπολη, την Αγίας Σοφίας και με τις περιοχές που διαμένουν φοιτητές, στηρίζεται στη σύνδεσή του με το Πανεπιστήμιο Πατρών. 


Από τη στιγμή που οι φοιτητές δεν έχουν επιστρέψει στην Πάτρα, δεν έχει επανέλθει και το ποσοστό του τζίρου της εταιρείας που έχει χαθεί όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας. Το θετικό είναι ότι το σύνολο σχεδόν των επιβατών χρησιμοποιούν τη μάσκα, ενώ δεν παρατηρούνται συνωστισμοί στα λεωφορεία (όπως σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα) αφού δεν υπάρχει τόση κίνηση και ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με κύκλους του Αστικού ΚΤΕΛ όταν, αν και εφόσον ανέβει η επιβατική κίνηση θα αυξηθούν και πάλι τα δρομολόγια. Όμως μέχρι τότε η κατάσταση παραμένει ως έχει. Άλλωστε ένα ποσοστό εργαζομένων της εταιρείας παραμένει σε αναστολή, παίρνοντας τα 534 ευρώ τον μήνα.