Το Αίθριο του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου της Πάτρας, μετατράπηκε το Σαββατοκύριακο σε… θεατρική στέγη, για τις ανάγκες της ενότητας συνεργασίας του Διεθνούς Φεστιβάλ με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, φιλοξενώντας με μεγάλη επιτυχία, για δύο βραδιές, 1 και 2 Αυγούστου, την παράσταση «Η παραλογή του νεκρού αδελφού», που αποδόθηκε με μια σύγχρονη ματιά.

Η παράσταση ήταν ενταγμένη στο Θέατρο της Αφήγησης και της Επινόησης που παρουσιάζει  τις  Παραλογές, οι οποίες αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία δημοτικών τραγουδιών, αναπτύσσουν ένα μύθο που εξελίσσεται σταδιακά και έχει όλα τα γνωρίσματα και τα στοιχεία της αφηγηματικής ποιητικής γραφής. Αντλούν το περιεχόμενό τους από αρχαίους ελληνικούς μύθους, από νεότερες παραδόσεις  ή ακόμη και από δραματικού χαρακτήρα κοινωνικά περιστατικά. 

Τις παραστάσεις προλόγισαν, τη πρώτη βραδιά το μέλος του Δ.Σ. του Πολιτιστικού Οργανισμού, κ. Σκιαδάς και την δεύτερη, ο Πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, κ. Βάης. 

Σκηνοθεσία – Εικαστική Σύλληψη: 

Γιώργος Παπαστεφάνου και Φιορέλα Μαστρόκαλου

Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Σωτηρόπουλος

Ηχητικό περιβάλλον: Στράτος Γιαννατσής

Διεύθυνση παραγωγής: Τίνα Γιοβάνη

Φωτογράφιση παράστασης: ΓιάννηςΑβραμόπουλος

Έπαιξαν: Έλενα Ασλανίδου, Φιορέλα Μαστρόκαλου, Μαριάννα Μωυσίδου, Βαγγέλης Παναγιωτόπουλος, Ανδρέας Πλούμπης, Λίλιαν Τσιούτσια.

«Ο ΓΥΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΟΥ»

Στο πλαίσιο της ενότητας, «Παραλογές», ακολουθεί «Ο Γυρισμός του Ξενιτεμένου», στο Αίθριο του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου στις 6 και 7 Αυγούστου στις 9.30 μ.μ. 

Η παραλογή "Ο Γυρισμός του Ξενιτεμένου"  παραπέμπει στην επιστροφή του Οδυσσέα χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα και την ομηρική διαδικασία της αναγνώρισης με σημάδια (Βασικό στοιχείο της τραγωδίας κατά τον Αριστοτέλη και  ένας από τους 4 τύπους αναγνώρισης όπως τους όρισε ο ίδιος στην "Ποιητική" του).

Στην Οδύσσεια το δίπολο "νόστος-θάνατος" αποτελεί τον κεντρικό άξονα πάνω στον οποίο δομείται όλο το έπος. Η ξενιτιά όμως δεν είναι μόνο γεωγραφική. Το μεγαλύτερο όνειρο είναι το ταξίδι του νόστου στο χαμένο μας σώμα.

Ο ήχος του αργαλειού πάνω στη σκηνή , σαν κάποιο πρωτόγονο κρουστό, μας κρατά δεμένους με αυτή την απώλεια. Δεν υπάρχει όμως ζωή μέσα στη μνήμη.

Ζωή είναι η τεντωμένη χορδή στο τόξο που κρατά ο Έρωτας. Νόστος, Έρωτας και Θάνατος λοιπόν. Τρεις γυναίκες στη σκηνή.

Συντελεστές:

Κείμενα, Σκηνοθεσία και Σκηνικά:  Ιωάννης & Κοψίνης                                  

Διεύθυνση παραγωγής: Τίνα Γιοβάνη

Παίζουν: Άννη Ονουφρίου,  Μαρίνα Παντελάκη,  Λένα Νάτση. 

Η είσοδος είναι ελεύθερη. Το κοινό θα έχει την δυνατότητα να προμηθεύεται δελτία εισόδου από το ταμείο του θεάτρου Απόλλων.