Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault κατέγραψε απώλειες 7,292 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς η πανδημία covid-19 εμπόδισε τις προσπάθειές της για την προγραμματισμένη ανάπτυξη του όγκου των πωλήσεων της.

Επίσης, η ζημιά επιβαρύνθηκε και από την αρνητική οικονομική κατάσταση του βασικού εταίρου της συμμαχίας, της Nissan. Οι λειτουργικές απώλειες του Ομίλου, με βάση την επίδραση των ζημιών της Nissan, ήταν στα 2 δισ. ευρώ, ανέφερε η εταιρεία, σε σύγκριση με τα λειτουργικά έσοδα των 1,5 δισ. ευρώ πέρσι.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 34,9%, αποτέλεσμα που η εταιρεία αποδίδει κυρίως στην κρίση του κορωνοϊού. Η Renault, όπως και οι συνεργάτες της συμμαχίας Nissan και Mitsubishi, ξεκίνησε ένα σημαντικό πρόγραμμα ανάκαμψης το οποίο κόστισε σε μετρητά 6,375 δισ. δολάρια πρώτο εξάμηνο, αναφέρει το Reuters.

«Αν και η κατάσταση είναι άνευ προηγουμένου αρνητική, δεν είναι η τελική», δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μεο, σε δήλωση σχετικά με την απόδοση του πρώτου εξαμήνου της εταιρείας. «Έχω κάθε εμπιστοσύνη στην ικανότητα της ομάδας για να έρθει η ανάκαμψη».

Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πληγεί σοβαρά από την πανδημία, η οποία έχει κρατήσει πολλούς πελάτες μακριά από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Ωστόσο, η συμμαχία Renault-Nissan χτυπήθηκε ιδιαίτερα σκληρά, καθώς είχε ήδη αποδυναμωθεί από τα χαμηλά περιθώρια στις πωλήσεις της και από την αναταραχή στις αίθουσες συνεδριάσεων, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε στη Συμμαχία η σύλληψη του πρώην ηγέτη Κάρλος Γκον, τον αρχιτέκτονα της συμμαχίας, που ανατράπηκε το 2018.

Η Nissan προειδοποίησε αυτήν την εβδομάδα για ρεκόρ ζημιών 4,5 δισ. δολαρίων φέτος και τις χαμηλότερες πωλήσεις της, την τελευταία δεκαετία. Η αρνητική συνεισφορά της Nissan αντιπροσώπευε τα 4,817 δισ. ζημίες στη Renault, δήλωσε η γαλλική εταιρεία. Η απόδοση της Renault ήταν χειρότερη από ότι περίμεναν οι επενδυτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, οι προβλέψεις των αναλυτών ήταν για απώλεια περίπου 5 δις ευρώ και λειτουργικές απώλειες 1,8 δισ. ευρώ.