Η Audi παρουσίασε στην Αττική το νέο Α3 Sportback. Η παρουσίαση του best seller της πολυτελούς γερμανικής μάρκας, στην ελληνική αγορά σηματοδοτεί και την έναρξη των επίσημων παρουσιάσεων στην Ελλάδα μετά την καραντίνα λόγω της πανδημίας.

Το νέο μοντέλο ενισχύει την παρουσία της φίρμας στο εμπορικό τμήμα της αγοράς των πολυτελών αυτοκίνητων. Πρόκειται για την μικρομεσαία κατηγορία των premium μοντέλων, όπου υψηλό μερίδιο εκτός από το Audi A3 Sportback, διεκδικούν τα επίσης νέα μοντέλα, που ήδη κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, Mercedes A Class και BMW Σειράς 1.

Όπως διαπιστώθηκε από την ανάλυση των στοιχείων και την αξιολόγηση του νέου μοντέλου, οι σχεδιαστές έκαναν σημαντικές παρεμβάσεις στη γνωστή φόρμα του Α3 αλλά δεν ξεπέρασαν τα όρια της γνωστής φιλοσοφίας της μάρκας που καθορίζει την διατήρηση της γνωστής γραμμής για κάθε μοντέλο της.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, η δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου ενισχύθηκε με τις ανάλογες επεμβάσεις σε αρκετά καίρια σημεία. Αξίζει να σημειωθεί, η επιτυχημένη προσπάθεια να αποκτήσει κουπέ αισθητική το πίσω μέρος. Υιοθέτησαν την επιλογή των έντονα κεκλιμένων κολώνων C.

Διαπιστώθηκε ότι η χαρακτηριστική Singleframe μάσκα έχει μεγάλες διαστάσεις, με κυψελωτή σχάρα και ευρείες εισόδους αέρα. Οι προβολείς Matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας, αποτελούνται από ένα πίνακα pixel, το καθένα με 5x3 τμήματα LED(προαιρετικός εξοπλισμός).

Η βασική έκδοση διατίθεται με προβολείς LED, με LED φώτα ημέρας. Δώδεκα εξωτερικά χρώματα και τρεις γραμμές εξοπλισμού (Standard, Advanced, S line), καθώς και ένα πακέτο styling σε μαύρο χρώμα. Το μήκος καθορίστηκε στα 4,34 μ., πλάτος 1,82 μ., μεταξόνιο 2,64 μ., ύψος 1,43 μ.

Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στον εσωτερικό χώρο για να αυξηθούν τα επίπεδα άνεσης, εργονομίας και να προσδοθούν περισσότερα σπορ στοιχεία.

Το σαλόνι, πλέον, είναι πιο ευρύχωρο σε σχέση με την απερχομένη γενιά. Αξίζει να τονισθεί ότι το κάθισμα του οδηγού βρίσκεται στη σωστή θέση όσον αφορά την χωροταξία του εσωτερικού χώρου και έχει σπορ στοιχεία τα οποία αναζητά μεγάλη μερίδα των οδηγών που επιλέγουν ανάλογα πολυτελή αυτοκίνητα.

Ο πίνακας των οργάνων πλέον είναι πιο εστιασμένος στον οδηγό. Δανείσθηκε την όψη "black panel" από μεγαλύτερες κατηγορίες. Ο μοχλός επιλογής για το αυτόματο κιβώτιο S tronic έχει σχεδιαστεί σε compact διαστάσεις. Φέρει νέα μονάδα ελέγχου για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το εσωτερικό της S-line γραμμής εξοπλισμού συνδυάζεται με αναβαθμισμένα σπορ καθίσματα(στάνταρ).

Διαθέτει πακέτο φωτισμού περιγράμματος/περιβάλλοντος με 30 χρώματα και συγκεκριμένα φωτεινά εφέ (στάνταρ με επιλογή εσωτερικού Design selection).

Δόθηκε μεγάλη έμφαση στην αναβάθμιση του τεχνολογικού επιπέδου που αφορά την ενημέρωση και την ψυχαγωγία αξιοποιώντας την τελευταία τεχνολογία του γερμανικού γκρουπ.

Ουσιαστικά, πολλές λειτουργίες παραπέμπουν στις ανάλογες δυνατότητες που έχουν τα smartphones. Επίσης, αναφέρθηκε ότι είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που έχει την υποδομή να αποκτηθούν νέα τεχνολογικά συστήματα μετά την αγορά.

Συγκεκριμένα, ο κάτοχος του αυτοκινήτου αν επιθυμεί μπορεί να πληρώσει έξτρα μετά την αγορά για να προσθέσει σύστημα Navi κ.α. ΄΄Η εξέλιξη αυτής της νέας πρακτικής που ανεβάζει την αξία του αυτοκινήτου, προβλέπει μέχρι και την ενοικίαση πολλών υπηρεσιών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα΄΄ ανέφεραν οι εκπρόσωποι της εταιρείας.

Η MMI οθόνη αφής με διαγώνιο 10,1 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων είναι στάνταρ. Κορυφαία επιλογή είναι το Audi virtual cockpit plus με διαγώνιο 12,3 ιντσών. Φωνητικός έλεγχος (Natural-language voice control) με δυνατότητα διαλόγου. Head-up display που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ(προαιρετικός εξοπλισμός).

Ιnfotainment και Audi connect: Νέα κύρια μονάδα, αρθρωτή πλατφόρμα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης τρίτης γενιάς. Πλοήγηση με το σύστημα MMI navigation plus συμπεριλαμβανομένου του Audi Connect με LTE Advanced και Wi-Fi hotspot. Audi connect με υπηρεσίες Car2X όπως πληροφορίες στάθμευσης και για φανάρια κυκλοφορίας. Προαιρετικό Audi connect navigation & infotainment plus, με υβριδικό και online ραδιόφωνο, Amazon Alexa από τα μέσα του 2020. Τα myAudi app, Audi phone box και Audi smartphone interface για τη σύνδεση του αυτοκινήτου με ένα smartphone. Σύστημα ήχου Bang & Olufsen Premium με 3D μπροστινό ήχο και 15 ηχεία για υψηλη ηχητικη αποδοση. Ψηφιακό κλειδί Audi connect key για smartphones Android (προαιρετικά από τα μέσα του 2020). Εξατομίκευση με ξεχωριστές ρυθμίσεις για μέχρι έξι χρήστες(στάνταρ).

Χώρος αποσκευών χωρητικότητας από 380 - 1.200 λίτρα, ηλεκτρική πίσω πόρτα (προαιρετικά).

Στο λανσάρισμα διατίθενται οι εξής κινητήρες: 35 TFSI (1.5 TFSI), 150 ίππων, 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. 30 TDI (2.0 TDI), 116 ίππων, 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. 35 TDI (2.0 TDI), 150 ίππων, 7-τάχυτο S tronic. Αργότερα, 35 TFSI (1.5 TFSI με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 V), 150 ίππων, S tronic επτά ταχυτήτων, 30 TFSI (1.0 TFSI), 110 ίππων, χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, Plug-in υβριδικό σε δύο επίπεδα ισχύος. g-tron με χρυσή φυσικού αερίου / CNG ως καύσιμο. S3 Sportback, εκδόσεις quattro.

Η πρώτη δοκιμή έγινε με την έκδοση 35 TFSI που φέρει κινητήρα βενζίνης 1.5 TFSI, απόδοσης 150 ίππων. Το μοτέρ επικουρείται από ήπιο υβριδικό σύστημα MHEV για ενίσχυση της επιτάχυνσης και μείωση της κατανάλωσης. Το κιβώτιο είναι νέας γενιάς αυτόματο της σειράς Stronic με 7 σχέσεις και paddles στο τιμόνι. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι S Line και η τιμή του καθορίσθηκε στα 31.460 ευρώ.

Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή μικρής διάρκειας, το νέο πλαίσιο που αξιοποιήθηκε και στη τελευταία γενιά του VW Golf, έχει υψηλή ακαμψία και νέα χαρακτηριστικά τα οποία συμβάλουν στην ασφαλή και γρήγορη οδήγηση. Το μοτέρ είναι γνωστό και βραβευμένο για τις ικανότητες του. Χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα του γκρουπ και φέρει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων όταν δεν είναι απαραίτητη η παροχή μεγάλης ποσότητας ενέργειας.

Ο κινητήρας προσδίδει υψηλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο. Τα επίσημα στοιχεία δίνουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4΄΄και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. Η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 5 λίτρα/100χλμ. Το αυτόματο κιβώτιο έχει πολύ καλή λειτουργία και αντιδρά άμεσα στις εντολές του οδηγού.

Σημαντική βελτίωση έγινε στο σύστημα διεύθυνσης. Πλέον η μεταβαλλόμενη υποβοήθηση είναι πιο σωστά κατανεμημένη και το τιμόνι παρέχει άμεση και ακριβή πληροφόρηση τον οδηγό. Η επιλογή να τοποθετηθεί ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω έχει συμβάλει στην επίτευξη υψηλών οδηγικών χαρακτηριστικών και στην αμεσότερη αντίδραση των αναρτήσεων όταν το αυτοκίνητο αλλάζει πορεία και καλείται να διαχειριστεί τις συνέχεις στροφές.

Ο τιμοκατάλογος του νέου Audi Α3 Sportback, ξεκινά από τα 22.430 ευρώ. Αυτή η τιμή αφορά την έκδοση 30 TFSI 1.0 110 ίππων με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.